Poniżej prezentujemy treść listu otwartego w całości:
"Airbus Helicopters pragnie odnieść się do ostatnio rozpowszechnianych nieprawdziwych oskarżeń. W czerwcu 2008 r. firma Airbus Helicopters (wówczas Eurocopter) podpisała z polskim Ministerstwem Zdrowia umowę sprzedaży 23 śmigłowców EC135 i jednego symulatora lotu, które zostały dostarczone między wrześniem 2009 a grudniem 2010 r., zgodnie z zapisami umowy.
W Polsce zobowiązania offsetowe stosuje się w przypadku zakupu uzbrojenia i sprzętu wojskowego. Należy podkreślić, że wspomniana wyżej umowa została zawarta na zasadach ustawy Prawo zamówień publicznych. Offset nie był przewidziany ani w przetargu, ani w wyżej wymienionej umowie.
Obecnie Airbus Helicopters nieustannie pozostaje do dyspozycji swojego klienta – Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, służąc wsparciem, gdy tylko jest to konieczne. Warto dodać, że od momentu wejścia do służby, flota śmigłowców EC135, należąca do Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, uzyskała już nalot 35.000 godzin, przy sprawności przekraczającej 95 procent. Dziś ta nowoczesna flota jest wzorem dla międzynarodowego środowiska lotniczego ratownictwa medycznego. Wspólnie z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym jesteśmy zdania, że program ten jest sukcesem polskiego Ministerstwa Zdrowia. Nikt nie ma prawa twierdzić, że Airbus Helicopters zaniedbał jakichkolwiek zobowiązań umownych wobec swojego klienta".
List podpisał Mickael Peru, dyrektor na Europę Środkową Airbus Helicopters.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>