Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie to największy w Polsce konkurs o technologiach informatycznych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W trakcie zapisów, które trwały do 12 marca, do rozgrywek zgłosiło się 2526 drużyn – w tym 323 z województwa mazowieckiego:
78 z Warszawy
22 z Garwolina
21 z Ciechanowa
20 z Radomia
17 z Płocka
po 16 z Białobrzegów i Ostrołęki
po 10 z Legionowa i Otwocka
po 9 z Mińska Mazowieckiego i Żyrardowa
8 z Siedlec
po 7 z Płońska i Sokołowa Podlaskiego
po 6 z Gostynina, Sierpca i Zwolenia
po 5 z Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Pułtuska i Teresina
po 4 z Miętnego, Pionek, Podkowy Leśnej i Wyszkowa
po 3 z Sochaczewa, Szydłowca i Wołomina
po 2 z Jasieńca i Ostrowi Mazowieckiej
po 1 z Błędowa, Garbatki-Letniska, Makowa Mazowieckiego, Serocka, Zielonki i Żelechowa
Pierwszy etap rozgrywek trwa do 21 marca, a jego wyniki zostaną ogłoszone 4 kwietnia na stronie www.netmasterscup.pl. W trakcie eliminacji trzyosobowe drużyny, przydzielone do siedmiu okręgów, będą rozwiązywać zadania z zakresu m.in. algorytmiki, programowania, baz danych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, podstaw telekomunikacji, sieci społecznościowych, systemów operacyjnych, informatyki gospodarczej i bezpieczeństwa w sieci, które ułożone zostały przez partnerów Olimpiady – 11 renomowanych uczelni wyższych.
Do półfinałów przejdzie po 50 najlepszych drużyn z każdego okręgu, a do Wielkiego Finału, który odbędzie się 16 czerwca, przejdą trzy najlepsze drużyny z każdego okręgu. Łącznie w Wielkim Finale wezmą udział 22 drużyny – w tym jedna, która zdobędzie „dziką kartę” w konkursie zorganizowanym na stronie internetowej magazynu komputerowego CHIP, patrona medialnego Olimpiady.
Nagrodą główną dla najlepszej drużyny jest pakiet pełnej opieki podczas nauki na uczelni wyższej na kierunku informatycznym (stypendium finansowe, staż, warsztaty i wejściówki na prestiżowe konferencje naukowe) dla każdego z trzech członków drużyny oraz sprzęt elektroniczny.
Partnerzy merytoryczni i organizacyjni
Organizatorami konkursu są Netia, Grupa Allegro oraz Cisco.Za ułożenie zadań konkursowych odpowiada aż 11 renomowanych, wiodących w rankingach, uczelni: Katedra Informatyki (Wydziału IEiT) Akademii Górniczo-Hutniczej, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Politechniki: Białostocka, Łódzka, Poznańska, Śląska, Warszawska, Wrocławska, Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej oraz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Nad poziomem merytorycznym czuwają także: Polskie Towarzystwo Informatyczne oraz Naukowe Towarzystwo Informatyki Ekonomicznej.
Net Masters Cup został objęty Honorowym Patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: magazyn komputerowy CHIP, serwis Spider’s Web i Wykop.pl
Więcej informacji o Olimpiadzie można znaleźć na stronie www.netmasterscup.pl
Harmonogram Net Masters Cup 2014:
ZAPISY DRUŻYN
13 stycznia – 7 marca 2014
I ETAP TESTÓW ON-LINE - ELIMINACJE
10-14 marca 2014 – weryfikacja zgłoszeń, przydzielanie terminów
17-21 marca 2014 – testy
4 kwietnia 2014 – ogłoszenie wyników
II ETAP TESTÓW ON-LINE - PÓŁFINAŁY
7-11 kwietnia 2014 – przydzielanie terminów
14-16 kwietnia 2014 – testy
30 kwietnia 2014 – ogłoszenie wyników
12 maja – ewentualna dogrywka dla drużyn o identycznym wyniku
KONKURS O „DZIKĄ KARTĘ” – CHIP
między 12 maja a 6 czerwca 2014
FINAŁ
16 czerwca 2014
Organizatorami konkursu są Grupa Allegro, Netia oraz Cisco. Olimpiadę wspierają merytorycznie Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Politechnika Warszawska oraz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>