Martyna Sobańska to absolwentka Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, Instytutu Badań Literackich PAN oraz Społecznej Akademii Nauk. Aktywnie wspiera rozwój NGO w Radomiu, jest członkinią zarządu Stowarzyszenia Droga Mleczna. Zawodowo związana z sektorem kultury w zakresie marketingu, działań promocyjnych oraz wizerunkowych.
Zdjęcia, które prezentuje na wystawie poświęcone są miejscom i nie-miejscom, temu co wyobrażone i temu co realne. To próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: czy miasto jest tylko konstrukcją myślową. Zawieszenie w pustce, emanujące z fotografii, dotyka także problemu definiowania własnej tożsamości. Porzucone przedmioty codziennego użytku są uniwersalnymi dowodami chwilowego istnienia. To podróż przez przestrzenie zapomniane do miejsc nieoczywistych i takich, które zostały uwięzione w bezczasie lub wyparte ze świadomości na skutek domniemanej szpetoty.
Ria Kmetova mieszka i pracuje w Bratysławie, ukończyła tam Szkołę Sztuk Stosowanych oraz studia doktoranckie na Akademii Sztuk Pięknych. Aktualnie jest nauczycielką w Szkole Przemysłu Artystycznego. Jej twórczość skoncentrowana jest na fotografii, multimedialnych realizacjach, instalacjach i videoarcie.
Prezentuje na wystawie cykl zdjęć cyfrowych wykonywanych w dłuższym okresie czasu. Centralnym ich motywem jest wędrówka, obrazowanie czasu i przestrzeni, ale i podróżowanie jako takie. Inspiracją staje się monotonna codzienność, malownicze piękno starzejącego się miejskiego kolorytu. Na pierwszy plan wysuwają się pozornie piękne momenty, zdjęcia pokazują skazy, początki rozpadu, erozję. Klasyczny fotograficzny gatunek stwarza krytyczną płaszczyznę, gdzie w malowniczej scenerii pojawiają się rozpadające obiekty, ślady niewłaściwej ingerencji człowieka w środowisko. Zdjęcia prowadzą grę pomiędzy złudzeniami a interwencją w rzeczywistość.