Chodzi o fragment o łącznej długości ponad 41 kilometrów od granicy województwa łódzkiego do węzła Radom Południe. Inwestycja ma zostać zrealizowana w systemie projektuj i buduj w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
Jesienią 2021 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał dla tego zadania decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (wniosek został złożony w 2019 r.). Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach sporządziła firma Multiconsult Polska.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka firmy, która będzie sprawować nadzór nad projektowaniem i budową dwóch mniejszych odcinków S12: granica województwa łódzkiego – węzeł Przysucha oraz węzeł Przysucha – węzeł Wieniawa. Zwycięzca będzie też zarządzać kontraktem.
GDDKiA poinformowała, że zamówienie trafi do firmy Multiconsult Polska, a umowa opiewa na ok. 16,6 mln zł. GDDKiA zarezerwowała ok. 24,9 mln zł.
Pozostałe oferty: ZBM – ok. 34,8 mln zł; Biuro Usług Inwestycyjnych Ciechański & Haładaj – ok. 26,7 mln zł; Lafrentz Polska – ok. 17 mln zł; ECM Group Polska – ok. 19,6 mln zł; BBC Best Building Consultants – ok. 16,7 mln zł; INKO Consulting – ok. 26,6 mln zł; Ayesa Polska – ok. 23,8 mln zł; konsorcjum: Transprojekt Gdański, B-Act i Promost – ok. 26,2 mln zł; TPF – ok. 21,5 mln zł; SAFEGE S.A.S. - ok. 17,7 mln zł; NBQ – ok. 22,7 mln zł; DTŚ – ok. 25,2 mln zł; ZDI – ok. 24,3 mln zł; MGGP – ok. 27,1 mln zł; konsorcjum: Bico Group, TNM Limited – ok. 16,7 ml zł
Umowa ma obowiązywać przez co najmniej 5 lat i 5 miesięcy, a maksymalnie – przez 7 lat i 5 miesięcy. Termin związania ofertą wynosi 90 dni.
Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA brała pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %, im niższa, tym więcej punktów), ale też jakość (26 %) oraz doświadczenie personelu konsultanta (14 %).
W przetargach na wykonanie tych odcinków GDDKiA wybrała już wykonawców. Dla odcinka od granicy województw do Przysuchy wybrano propozycję Budimeksu - ta umowa została już podpisana, a dla odcinka Przysucha-Wieniawa najkorzystniejsza była oferta konsorcjum Mirbudu i Kobylarni.