Środa 30 października
Zenobii, Przemysława, Edmunda
RADOM aktualna pogoda

Toruń, Sandomierz, Łódź... Które miasta na serialach zyskały medialnie?

cir, portalsamorzadowy.pl 2015-03-17 18:00:00

Na wiosnę do telewizyjnych ramówek wróciły ulubione seriale. Które z nich mają największą medialną wartość dla miast w nich pokazywanych?

Ojciec Mateusz

Fikcyjna Leśna Góra okazała się najczęściej przywoływaną serialową miejscowością w mediach w II półroczu 2014 roku. W związku z emitowanymi przez TVP2 odcinkami „Na dobre i na złe” jej nazwę wymieniono w 949 informacjach.

Jako druga na podium znalazła się Warszawa w związku z kolejną popularną produkcją telewizyjnej Dwójki – „M jak Miłość” z wynikiem 881 informacji i największą liczbą doniesień prasowych – 238. Trzeci był Sandomierz, w którym rozgrywa się akcja „Ojca Mateusza” (TVP1). Na jego temat opublikowano o 18 materiałów mniej.

Czwartą najczęściej wymienianą nazwą okazały się Wilkowyje z serialu „Ranczo” (TVP1) – 789 informacji. Top 5 zamknęła Łódź w kontekście „Komisarza Alexa” (TVP1), która zgromadziła 731 publikacji.

Warszawa w związku z serialem „M jak Miłość” nie miała sobie równych zarówno pod względem dotarcia informacji – biorąc pod uwagę prasę i Internet (545,5 mln potencjalnych kontaktów), jak i wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji (20,7 mln zł). O 68 informacji więcej na temat Leśnej Góry mogło dotrzeć do 494,4 mln odbiorców, ale AVE tych materiałów wyniosło zaledwie 8,2 mln zł. Trzeci wynik pod względem dotarcia – 408,7 mln - należał również do stolicy i dotyczył serialu „Na Wspólnej”. Ekwiwalent publikacji oszacowano na 13,3 mln zł. 

Miasta w mediach ogólnopolskich i regionalnych

Zdecydowana większość informacji, w których pojawiały się nazwy analizowanych miejscowości, pochodziła ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym (łącznie 75 proc.). W tego typu mediach opublikowano wszystkie materiały na temat Nastajek i Ostródy w kontekście serialu „Cisza nad rozlewiskiem”.

Do mediów ogólnopolskich należało również 98 proc. przekazu dotyczącego Grabiny i 92 proc. – Gródka („M jak Miłość”) oraz 97 proc. na temat Leśnej Góry w związku z serialem „Na sygnale” i 92 proc. na temat tej miejscowości w kontekście „Na dobre i na złe”.

Tylko dwa miasta uzyskały przewagę w źródłach regionalnych - Łódź („Komisarz Alex”) – 64 proc. doniesień na temat miejscowości i Toruń („Lekarze”) – 57 proc.

W przypadku Łodzi najaktywniejsze były „Polska – Dziennik Łódzki” (18 publikacji), „Express Ilustrowany” (14) oraz Dzienniklodzki.pl (8). Toruń gościł często na łamach „Nowości” (33), „Gazety Wyborczej – Toruń” (12), „Gazety Pomorskiej – Toruń” (8) i „Expressu Bydgoskiego” (7). Sześć publikacji odnotowano na portalu Pomorska.pl

W mediach regionalnych dobrze widoczna była również Bydgoszcz, której nazwę przywołano w 29 publikacjach dotyczących serialu „Lekarze” oraz 16 na temat „Prawa Agaty”.

Sandomierz nadal na topie

Już siódmy rok trwa przygoda położonego na siedmiu wzgórzach miasta z serialem „Ojciec Mateusz”. Po raz kolejny badanie potwierdziło, że ten sposób promocji przynosi Sandomierzowi duży rozgłos. W II półroczu 2014 roku nazwę miejscowości wymieniono w 167 publikacjach prasowych, 235 internetowych oraz 13 materiałach radiowych i 9 telewizyjnych. 

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych