Biura typu open space - jak dopasować meble do wymogów pracowników?
Ostatnie 2 lata pozwalały nam na pracę zdalną, jednak od paru miesięcy częściej wracamy do naszych biur, a zespoły pracowników niejednokrotnie bardzo się powiększają. Wymaga to od nas organizowania przestrzeni biurowej w taki sposób, aby zapewnić każdej osobie odpowiednią ilość miejsca, żeby mogła w skupieniu wykonywać swoje zadania. Dodatkowo coraz większą popularnością cieszą się również biura typu open space. Są to duże, otwarte pomieszczenia, w których pracują niemal wszyscy pracownicy danej firmy. W tym wypadku na oddzielne pokoje z wygodnymi meblami gabinetowymi mogą liczyć tylko nieliczni pracownicy wyższych szczebli. Dlatego tak ważne jest, aby przestrzeń, gdzie pracuje więcej osób, była dostosowana do ich potrzeb i gwarantowała prywatność.
Wady i zalety pracy na otwartej przestrzeni
Jak wiadomo, idea pracy w systemie open space ma tyle samo przeciwników, jak i zwolenników. Dla tych pierwszych jest to dobre rozwiązanie, ponieważ pozwala na lepszą komunikację między pracownikami, scala zespół i umożliwia sprawne przedyskutowanie tematów. Jednak przeciwnicy tego rozwiązania jasno sygnalizują, że otwarte biuro zabiera prywatność i niejednokrotnie nie pozwala na skupienie się na swoich obowiązkach, ponieważ z każdej strony można czuć się rozproszonym.
Chcąc poprawić jakość i warunki pracy, sklep internetowy z meblami meblowa1.pl oferuje wiele rozwiązań, dzięki którym każdy pracownik będzie mógł się czuć komfortowo, niezależnie od tego, czy pracuje na open space, czy dzieli niewielkie biuro z innymi współpracownikami.
Komfortowe meble do biura
Jednym z bardzo dobrych rozwiązań, jakie warto zastosować w każdym biurze, niezależnie od jego wielkości, jest zakupienie ścianek działowych. Mamy do wyboru takie, które są mocowane na biurku, jak i wolnostojące, którymi jesteśmy w stanie podzielić całe biuro. Istnieje także możliwość zakupu ścianek oddzielających biurka stojące naprzeciwko siebie oraz takich, które znajdują się wzdłuż ściany. Takie rozwiązanie, w zależności od rodzaju przestrzeni, zapewni pracownikom tak potrzebną im prywatność. Ścianki można bardzo elastycznie ustawić w całym biurze, a liczne możliwości jakie oferują, z pewnością sprawią, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Kolejnym sprawdzonym rozwiązaniem jest zastosowanie w miejscu pracy bardzo przydatnych regałów biurowych, które oszczędzają wiele miejsca, ponieważ można na nich ustawić dokumenty i segregatory, a jednocześnie odgradzają od siebie pracowników. Pozwalają też na szybkie sięgnięcie po najpotrzebniejsze dla nich rzeczy. Warto zakupić kilka regałów, aby każdy pracownik mógł ułożyć na nich swoje rzeczy, gromadzić dokumentację, a przy okazji zyskać odrobinę intymności.
Nie ignoruj hałasu w biurze i rozważ ścianki działowe
Kolejnym rozpraszającym elementem w każdym biurze jest hałas. Tutaj warto zauważyć, że przez rozmowy, które są prowadzone na forum i telefonicznie, inni pracownicy mogą mieć problemy z koncentracją. Często tracą skupienie, gdy muszą skończyć ważny projekt. Wszechobecny hałas i gwar, a na dodatek poczucie, że jesteśmy obserwowani przez innych, to główne czynniki, które zdecydowanie obniżają jakość pracy. Nie można ignorować tego problemu i należy zapewnić w takich miejscach meble nieco niwelujące ten problem. Przydadzą się różnego rodzaju przegrody biurkowe oraz regały, które mogą stanowić sposób na wyciszenie hałasów.
Do wyboru mamy ekrany wolnostojące oddzielające całe szeregi biurek i gwarantujące cichą strefę pracy. Można jednak zdecydować się na panele przybiurkowe, które są mocowane bezpośrednio do biurek za pomocą specjalnych uchwytów. Wiele zależy więc od tego, jakie potrzeby są w twoim biurze i jak duża jest przestrzeń. W wypadku mniejszych powierzchni lepiej sprawdzą się ścianki działowe, które pozwolą na zaaranżowanie przestrzeni w taki sposób, by każdy czuł się dobrze w swoim miejscu pracy. Jeśli jednak praca polega na odbywaniu wielu rozmów i konferencji online, warto wtedy postawić na to drugie rozwiązanie. Przytłumi hałas i pozwoli, aby każdy pracownik mógł w spokoju odbywać swoje spotkania na forum.
Zapewnienie prywatności pracownikom nie jest kosztowne i zależy w dużej mierze od tego, na jak dużą przestrzeń szukasz rozwiązań. Czasem już niewielka szafa biurowa na segregatory pozwala na stworzenie komfortowych warunków pracy.