W ramach programu "Dobry start" bez względu na dochody, rodzice i opiekunowie raz w roku mogą otrzymać 300 zł na każde uczące się w szkole dziecko w wieku do 20 lat, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnością – do ukończenia 24. roku życia. Za uzyskane środki rodzice mogą zakupić np. podręczniki, zeszyty, długopisy, flamastry, czy inne wyposażenie potrzebne dla uczących się dzieci. ZUS przekaże pieniądze na rachunek bankowy, który znajdzie się we wniosku. Świadczenie z programu „Dobry Start” jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków. Wsparcie finansowe nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach oraz na studentów.
- Prawidłowo uzupełniony wniosek spowoduje wypłatę świadczenia w terminie. Trzeba pamiętać, aby wpisać prawidłowy numer PESEL dziecka, nazwę oraz adres szkoły czy aktualny numer konta. Wnioski o świadczenie można składać do 30 listopada wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem aplikacji mobilnej mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE ZUS), portalu Emp@tia lub przez bankowość elektroniczną – informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
Złożenie wniosku we wrześniu, październiku lub listopadzie, to wsparcie trafi do rodziny w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Na portalu PUE ZUS znajduje się cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie 300+. Również wtedy, gdy wniosek wpłynie przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Od decyzji ZUS przysługuje odwołanie do Prezesa ZUS, a następnie skarga do sądu administracyjnego.