Nagrodę za „najbardziej angażującą komunikację wydarzeń kulturalnych województwa w mediach społecznościowych i Internecie” wręczono podczas kongresu Local SoMe’23 we Wrocławiu. Statuetkę w imieniu zespołu odebrała rzeczniczka urzędu, zastępca dyrektora Kancelarii Marszałka ds. komunikacji zewnętrznej Marta Milewska.
– Wykorzystanie mediów społecznościowych w samorządzie to dziś nie tylko jedno z narzędzi działań komunikacyjnych, ale swego rodzaju konieczność – zaznacza Marta Milewska. – Jak pokazują badania mieszkańcy czerpią wiedzę o otaczającym ich świecie przede wszystkim z Internetu, w tym właśnie z mediów społecznościowych. Dziękuję za możliwość podzielenia się również i naszymi doświadczeniami w zakresie komunikacji.
Pełną listę nagrodzonych znaleźć można na stronie Związku Miast Polskich – współorganizatora kongresu. Jak czytamy, „nagrody mają na celu podkreślenie znaczenia i wpływu mediów społecznościowych na życie publiczne i samorządowe”. Analiza obejmuje ostatnie 12 miesięcy aktywności na różnych platformach mediów społecznościowych.
Local SoMe’23
II Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23 to cykliczne wydarzenie poświęcone zagadnieniom skutecznej komunikacji samorządowej. W tegorocznej edycji udział wzięło aż 550 uczestników w tym przedstawiciele około 200 samorządów.
W trakcie kongresu dyskutowano m.in. o możliwościach wykorzystywania sztucznej inteligencji i platformy LinkedIn w komunikacji z mieszkańcami, analityce działań w Internecie czy korzyściach z targetowania przekazów w mediach społecznościowych. W jednym z paneli tematycznych poświęconemu urzędom marszałkowskim w social mediach udział wzięła rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, zastępca dyrektora Kancelarii Marszałka ds. komunikacji zewnętrznej – Marta Milewska. Uczestnicy dyskusji wymieniali swoje opinie na temat tego, jak budować markę urzędów marszałkowskich w „morzu miejskich postów”.
Organizatorzy kongresu
Kongres Local SoMe’23 we Wrocławiu organizowany jest przez Związek Miast Polskich i agencję Samorządowe Internety. Partnerami wydarzenia są: Instytut Badania Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS), Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS), Miasto Wrocław, Open Eyes Economy i Fundacja Miasto.