PLK poprawiają warunki transportu kolejowego w południowej części województwa mazowieckiego. Podpisana została umowa na zaprojektowanie i wymianę sieci trakcyjnej na linii Radom – Radzice na odcinkach Przysucha – Wolanów, Radom Krychnowice – Radom oraz na stacjach: Radzice, Przysucha i Radom Krychnowice. Łącznie prace obejmą odcinek 38 km. Efektem będzie utrzymanie dobrych parametrów technicznych linii dla prędkości 120 km/h. Zwiększy się niezawodność przejazdów koleją.
Roboty zaplanowano w latach 2022-2023. Wykonawcą jest konsorcjum firm Trac Tec Construction oraz Trakcja System. Wartość umowy to ponad 29 mln złotych netto. Inwestycja finansowana jest ze środków budżetowych.
Są efekty prac na linii z Radomia do Radzic
Wymiana sieci trakcyjnej to kolejna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii z Radomia do Radzic. Na przebudowę linii PLK przeznaczyły dotychczas około 120 mln zł. Efektem prac są szybsze i sprawniejsze przejazdy pociągów z prędkością 120 km/h m.in. w relacji Radom – Drzewica.
W 2020 roku za 18 mln zł zmodernizowano tor między Wolanowem, Wieniawą oraz Przysuchą, co poprawiło przepustowość trasy. Na 5 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w Skrzynnie i Skrzyńsku, wymieniono płyty i nawierzchnię drogi. W latach 2017-2018 zmodernizowano ponad 50 km jednego toru pomiędzy Radomiem a Radzicami. Przebudowanych zostało 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Wcześniej nową konstrukcję zyskał jeden z dwóch mostów nad Pilicą pomiędzy Radzicami a Tomaszem Mazowieckim.
Połączenia międzywojewódzkie z południa woj. mazowieckiego do Łodzi
Rośnie atrakcyjność linii kolejowej między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Od nowego rozkładu jazdy od 12 grudnia zaplanowane są weekendowe połączenia dalekobieżne przewoźnika ŁKA, łączące Radom z Łodzią.