Celem konkursu jest wspieranie najciekawszych startupów z województwa mazowieckiego, które mogą pochwalić się swoim projektem zarówno na etapie MVP, jak i już wprowadzonym na rynek nowym rozwiązaniem technologicznym, nowatorską usługą czy produktem.
– Innowacje to fundament gospodarki naszego regionu. Mazowsze ma potencjał, by stać się kolebką przyszłych jednorożców, czyli startupów, które nie tylko osiągną globalny sukces, lecz także przyczynią się do dynamicznego rozwoju lokalnej społeczności. Konkurs „Startuj z Mazowsza” jest naszą inwestycją w innowacyjne talenty – podkreśla marszałek Adam Struzik.
Startupy mają teraz dodatkowy czas, aby zgłosić swoje innowacyjne projekty. Nowy termin nadsyłania aplikacji to 31 lipca br.
Co daje udział?
Firmy, które wezmą udział w konkursie, mają szansę na zdobycie nagród o łącznej wartości 90 tys. zł – zwycięski startup w każdej kategorii otrzyma nagrodę finansową w kwocie 30 tys. zł, a także szansę na pozyskanie cennych kontaktów, promocję ich pomysłów poprzez różne kanały komunikacji oraz rozgłos w mediach branżowych czy profesjonalną sesję fotograficzną.
– Nie byliśmy pewni, czy projekt, przede wszystkim społeczny, z nieoczywistą strategią monetyzacji, przyciągnie uwagę jurorów. Nasza wygrana stała się jednak potężnym impulsem do rozwoju. Każdemu, kto waha się, czy jego impactowy pomysł znajdzie uznanie, radzimy: warto ryzykować! – do wzięcia udziału w konkursie zachęcają Bartłomiej Rak i Katarzyna Młynarczyk, pomysłodawcy i założyciele REBREAD, laureaci V edycji konkursu w kategorii Social-Impact.
Formuła konkursu
„Startuj z Mazowsza" ma formułę typowo konkursową, co oznacza, że uczestnicy nie muszą angażować się w programy mentoringowe, doradcze czy akceleracyjne. Skupienie na konkursie pozwala startupom skoncentrować się na kluczowym celu: zaprezentowaniu i wypromowaniu swojego innowacyjnego rozwiązania oraz zdobyciu nagród.
3 kategorie konkursowe
W konkursie mogą wziąć udział startupy, które prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą na terenie województwa mazowieckiego nie dłużej niż 3 lata (licząc od 21 maja 2024 r.). Startupy mogą zgłaszać się w 3 kategoriach:
- INNO-TECH – startupy, które tworzą nowe produkty i procesy oraz znaczące zmiany technologiczne w produktach i procesach, obejmujące innowacje produktowe, procesowe, systemowe;
- SOCIAL IMPACT – startupy o pozytywnym oddziaływaniu na środowisko lub społeczeństwo;
- START – startupy, które tworzą innowacyjny projekt, będący na etapie Minimum Viable Product lub prototypu, mające szanse na efektywny rozwój i skalowanie.
Jak się zgłosić? To proste!
Zgłoszenia do konkursu odbywają się za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego online.
Średni czas uzupełnienia zgłoszenia to zaledwie 15 minut. Pytania dotyczą zgłaszanego rozwiązania i jego innowacyjności, modelu biznesowego, zespołu oraz rynku i konkurencji.
Po zakończeniu składania zgłoszeń każdy startup zostanie poddany ocenie formalnej oraz dwóm etapom oceny merytorycznej. Komisja złożona z ekspertów oceni wszystkie zgłoszenia i wyłoni 10 najlepszych startupów, które zakwalifikują się do drugiego etapu oceny merytorycznej. To właśnie na tym etapie uczestnicy będą mieli okazję zaprezentować swoje innowacyjne pomysły przed komisją. Ostateczną decyzję w zakresie wyboru laureatów podejmie kapituła konkursu składająca się z przedstawicieli podmiotów wspierających startupy w zakładaniu/skalowaniu firm, funduszy venture capital czy dużych firm.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w październiku podczas konferencji finałowej. Zwycięzcy w każdej kategorii będą mieli okazję zaprezentować swoje rozwiązania szerszej publiczności i mediom.