Chodzi o kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ. PUT Intercor zrealizuje prace za ok. 510,5 mln zł. Ma na to 30 miesięcy od daty?zawarcia umowy (z wyłączeniem okresów zimowych). GDDKiA wymaga jednak, by ciąg główny trasy S7 był przejezdny do października 2022 r. Potem do I kwartału 2024 roku będzie jeszcze czas na dokończenie wszystkich prac.
Razem z budową nowej drogi wykonawca wyremontuje także 17 km obecnego przebiegu DK-7.
Odcinek, który ma nowego wykonawcę liczy 14,8 km. Powstanie w nowym śladzie i będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. W ramach zadania powstaną trzy węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ. ?
Pierwotnie ten odcinek realizowała firma IDS-Bud. Inwestor rozwiązał umowę zarzucając wykonawcy brak rzetelnego i zgodnego z umową wykonywania umowy. Kontrakt został zerwany na początku października.
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec została podzielona na 3 odcinki:
• od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,?
• od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,?
• od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.?
Na pierwszym odcinku, od?węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola,?wykonawca zbliża się do półmetka robót kontraktowych. W tym przypadku także GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą. Termin umowny zakończenia wszystkich prac mija w październiku 2022 r.
Dobiega także końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy?węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. Toczy się procedura uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie. Od grudnia 2020 r., w ramach czasowej organizacji ruchu, kierowcy korzystają z ciągu głównego trasy, co umożliwiło wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych.