Jak informowaliśmy w listopadzie, PKP PLK planuje wyremontować linię nr 22 na odcinku Radzice – Radom. Dzięki temu cały łączący województwo łódzkie z południowym Mazowszem ciąg biegnący z Koluszek przez Tomaszów Mazowiecki i Drzewicę do Radomia będzie w dobrym stanie technicznym. Inwestycja ma zakończyć się w 2017 r. Po oddaniu do eksploatacji wyremontowanego fragmentu trasy prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wynosić tam 120 km/h.
Pociągi jechałyby dużo szybciej niż przed zawieszeniem ruchu
Przez ostatnie lata ruch regionalny na linii nr 22 był stosunkowo niewielki. W zeszłym roku łódzki urząd marszałkowski zlikwidował dwa ostatnie kursy korzystające z odcinka Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Pociągi dalekobieżne kursują natomiast jedynie na odcinku z Tomaszowa do Radzic i kierują się łącznicą na Centralną Magistralę Kolejową. Powstała już inicjatywa, która chce doprowadzić do zmiany tego stanu rzeczy po ukończeniu inwestycji.
– Po wykonaniu prac istotnie skróci się czas przejazdu pociągiem pomiędzy Łodzią a Radomiem (...). Połączeń takich nie ma od jakiegoś czasu właśnie ze względu na niekonkurencyjny czas przejazdu – czytamy w skierowanym m.in. do naszej redakcji piśmie p. Marcina Kantorka. – Po remoncie pociąg z Łodzi do Radomia praktycznie na całej trasie mógłby jechać z prędkością nie mniejszą niż 100 km/h (a na większości trasy 120 km/h) – dodaje autor postulatów.
Pociągi finansowane przez samorządy różnych szczebli?
Województwo łódzkie nie podjęło jednak nadal decyzji o ewentualnym wznowieniu przewozów. – Rozważymy to po zakończeniu remontu linii kolejowej nr 22 na odcinku Drzewica – Radom przez zarządcę infrastruktury – mówi Jacek Grabarski z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Region uzależnia też decyzję o uruchomieniu połączeń od wsparcia finansowego ze strony samorządów lokalnych.
– Naszymi partnerami lokalnymi byłyby gminy zlokalizowane wzdłuż wspomnianej linii kolejowej – dodaje przedstawiciel UMWŁ. Proponowany przez łódzki samorząd sposób finansowania komunikacji kolejowej byłby jednak unikalny w skali całego województwa. Wszystkie organizowane przez Urząd połączenia są bowiem finansowane wyłącznie z budżetu regionu i ewentualnie województw ościennych.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>