Decyzja została wydana dla wariantu liczącego ok. 41,3 km przebiegającego przez teren gmin: Gielniów, Przysucha – gm. wiejska, miasto Przysucha, Wieniawa, Wolanów i Orońsko. Taki wariant została wybrany po uwzględnieniu kryteriów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych.
Planowana droga ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, a dostęp do trasy będzie możliwy poprzez węzły: Gielniów, Przysucha i Wieniawa.
Wiadomo, że wydana decyzja środowiskowa nakłada na inwestora obowiązek stałego nadzoru przyrodniczego nad całym przedsięwzięciem oraz konieczność przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko na etapie uzyskiwania zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Po wybudowaniu drogi będzie konieczne przeprowadzenie analizy porealizacyjnej.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej na zlecenie GDDKiA wykonała firma Multiconsult Polska. W ramach zawartej w 2017 roku umowy, ten sam wykonawca wykona również rozpoznanie geologiczne terenu. Prace te potrwają do przełomu lat 2022 i 2023.
W następnej kolejności, po uzyskaniu decyzji o finansowaniu, ogłoszony zostanie przetarg na wybór wykonawcy robót w systemie zaprojektuj i wybuduj.
Droga ekspresowa S12 w woj. mazowieckim ma mieć ok. 107 km.
Dla trasy pomiędzy Radomiem i Puławami wniosek o wydanie decyzji środowiskowej został złożony w marcu tego roku. Jako rekomendowany wskazano wariant B. Trasa ma się zaczynać na węźle Radom Południe na skrzyżowaniu z S7 a kończyć na węźle Puławy Zachód (dawniej Bronowice) i początku istniejącej S12.
Preferowany przez inwestora wariant liczy blisko 66 km i przebiega przez teren gmin Orońsko, Kowala, Radom, Skaryszew, Gózd, Tczów, Zwoleń, Przyłęk,?Policzna i?Puławy. Zaplanowano 7 węzłów: Radom Południe, Radom Kowala, Radom Skaryszew, Tczów, Zwoleń, Czarnolas i Puławy Zachód (Bronowice).