Od 16 lutego spółka projektowa rozpoczęła pierwszą akcję informacyjną, w ramach której przedstawiono ogólne przebiegi projektowanej obwodnicy Skaryszewa. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje opinie na ten temat za pomocą formularza online lub tradycyjnego formularza papierowego. Na tym etapie akcji informacyjnej projektanci czekają na opinie do dnia 8 marca 2021 r.
Materiały informacyjne zostały udostępnione na stronie internetowej: https://dk9-obwodnica-skaryszewa.pl.
Formularze opinii dotyczących przedsięwzięcia można przesyłać w terminie: do dnia 08.03.2021 r., korzystając z arkusza zamieszczonego poniżej:
lub
Formularz opinii I tura – do wydrukowania
pocztą na adres:
Arkas-Projekt sp. z o.o. sp. k.
Ul. Piłsudskiego 70a
10-450 Olsztyn
adres email : biuro@arkas-projekt.pl
z dopiskiem:
„Akcja Informacyjna I – Budowa Obwodnicy Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9”
Przesłane formularze opinii powinny być imienne i podpisane (nie dotyczy to tylko formularzy wysyłanych e-mailem) i zawierające adres nieruchomości, której dotyczy opinia. Jak zapewnia projektant, wszystkie opinie zostaną przeanalizowane, a uzasadnionych przypadkach, możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych, środowiskowych i finansowych - również uwzględnione.
Bardziej szczegółowe rozwiązania projektowe, obejmujące lokalizację jezdni dodatkowych oraz obsługę terenów przyległych, zostaną udostępnione do zaopiniowania podczas drugiej akcji informacyjnej. Ma ona rozpocząć się jesienią 2021 roku.
Trzy warianty nowej trasy
Obwodnica Skaryszewa ma przebiegać po całkowicie nowym śladzie. Trzy warianty trasy zostały zaprojektowane zarówno po zachodniej, jak i po wschodniej stronie miasta. Czas realizacji inwestycji to kilka lat, według harmonogramu projektanta, najdłużej potrwa etap zdobywania niezbędnych decyzji, w tym środowiskowej oraz innych pozwoleń, a sama budowa powinna zakończyć się do 2028 roku.
Link do rysunków z wariantami proponowanych rozwiązań
W wariancie I początek obwodnicy założono po północnej stronie miasta, w rejonie przecięcia istniejącego odcinka drogi krajowej numer 9 z projektowanym węzłem drogi ekspresowej S12. Obwodnica ma zakończyć się po południowej stronie Skaryszewa, w rejonie skraju obszaru leśnego, za istniejącym łukiem, gdzie trasa będzie włączać się w dotychczasowy przebieg „dziewiątki”.
W wariancie II przebieg nowej trasy jest nieznacznie zmodyfikowany w porównaniu do pierwszej koncepcji, zaś w wariancie III obwodnica miałaby omijać miasto od strony wschodniej, za obecną ulicą Bogusławską, a potem szerokim łukiem wracać w stronę „dziewiątki” i węzła projektowanej trasy S12.
Obwodnica ma być drogą jednojezdniową klasy GP, czyli ruchu przyspieszonego (ograniczenie prędkości do 100 km/h) z odseparowaniem ruchu lokalnego od tranzytu i wydzielonym ruchem pieszo – rowerowym. W ramach inwestycji ma zostać wykonana:
* budowa nowego śladu jednojezdniowej obwodnicy o dwóch pasach ruchu,
* budowa skrzyżowań projektowanej trasy z innymi drogami publicznymi,
* przebudowa istniejącego układu dróg lokalnych w rejonie inwestycji wraz z zapewnieniem dostępu do drogi dla działek terenu przyległego,
* budowa wiaduktów drogowych, budowa urządzeń ochrony środowiska m.in ekranów, przejść dla zwierząt, nasadzenia zieleni,
* budowa infrastruktury dla potrzeb obiektów przy drodze krajowej, w tym: sieci energetyczne, sanitarne i inne,
* przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad – i podziemnej,
* budowa oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.