W poniedziałek, 28 czerwca pociągi z Warszawy dojadą bezpośrednio do stacji Radom. Między stolicą a Radomiem będzie kursowało 21 par pociągów. Najszybszy, IC Sienkiewicz pokona trasę w 76 minut, a KM Radomiak w 81 minut. Do Lesiowa składy będą kursować dwoma torami. Od Lesiowa do Radomia jednym torem. We wrześniu cała linia będzie dwutorowa.
- Linia kolejowa z Warszawy o Radomia zapewni od poniedziałku bezpośrednie podróże między miastami. Budowa nowego przystanku oraz przebudowa peronów na stacjach i przystankach zwiększyła dostępność do kolei. Zmiany ułatwią przejazdy nie tylko mieszkańcom Mazowsza. Konsekwentnie tworzymy coraz lepszą sieć połączeń - przyjazny środowisku transport kolejowy staje się coraz bardziej komfortowy, bezpieczny i przewidywalny - powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Wraz z dojazdem do Radomia, podróżni będą korzystać z nowego przystanku Radom Stara Wola. Dostępność dla wszystkich pasażerów umożliwi pochylnia. Przygotowane są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne. Kolejne dwa nowe przystanki Radom Gołębiów i Radom Północny będą gotowe we wrześniu.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą prace na ostatnim odcinku linii z Warszawy do Radomia. Inwestycja, realizowana z wykorzystaniem środków unijnych, to m.in. likwidacja wąskiego gardła na sieci kolejowej. Kompleksowe prace we wszystkich branżach na kolejne lata zapewni atrakcyjne koleją przejazdy ze stolicy na południe Mazowsza - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Od Czachówka do Radomia zmodernizowano 10 przystanków i 3 stacje. Perony dostosowane są do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
W Radomiu na ul. Kozienickiej przygotowana jest konstrukcja nowego wiaduktu drogowego. Kontynuowane są prace przy budowie przystanku i torów. Gotowy jest wiadukt na ul. Gołębiowskiej, obok którego powstaje nowy przystanek. Wykonawca udostępnił podróżnym przejście pod obiektem. Pod wiaduktem kolejowym na ulicy Energetyków odbywa się już ruch drogowy.
Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza.
Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.