Dzięki pracom utrzymaniowo-rewitalizacyjnym PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. mieszkańcy Radomia zyskają sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego i Łodzi. Prace na odcinku między Radzicami a Wolanowem zaplanowano od II połowy 2024 r. W ramach inwestycji wymieniona zostanie nawierzchnia kolejowa w torze nr 2. Będą nowe podkłady, szyny, oczyszczona i uzupełniona podsypka tłuczniowa. Efektem robót będzie możliwość jazdy z prędkością 120 km/h na remontowanym odcinku. Przed remontem pociągi jeździły z ograniczeniem prędkości od 100 do 40 km/h. Podróże po nowym torze będą cichsze i bardziej komfortowe. Zakończenie prac planuje się w IV kwartale 2025 r.
- Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom branży. Ogłaszamy duże przetargi w trybie nieograniczonym również z zakresu utrzymania i otwieramy rynek dla wszystkich zainteresowanych podmiotów. Projekt przyniesie wymierne efekty w postaci zwiększenia prędkości na linii, a tym samym szybszych podróży - mówi Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Na 16 przejazdach i drogach dojazdowych wymieniona zostanie nawierzchnia i system odwodnienia. Przejazd w miejscowości Karczówka zostanie wyposażony w dodatkowe zabezpieczenia – samoczynne sygnalizatory świetlne.
W ramach zadania zmodernizowanych zostanie 9 przystanków kolejowych: Drzewica, Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski, Przysucha, Skrzynno, Wieniawa, Podbór, Wolanów. Dla wygody pasażerów będą wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Podróże ułatwią czytelne oznakowania, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Będzie LED-owe oświetlenie, umożliwiające bezpieczne podróżowanie po zmroku. Przystanki będą dostosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Dla osób niewidomych i niedowidzących będą ścieżki naprowadzające i wypukła faktura na antypoślizgowej nawierzchni peronu.
Zaplanowane prace są kontynuacją prac na linii nr 22 między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. W 2023 r. zakończono wymianę sieci trakcyjnej nad torem nr 1. Wcześniej na tym szlaku wymieniona została nawierzchnia kolejowa toru nr 1.