Między Radomiem a Radzicami (lk22) wymieniane jest blisko 40 km sieci trakcyjnej. Dzięki inwestycji utrzymane będą dobre parametry przejazdów z prędkością do 120 km/h.
Prace realizowane są etapami. Dla lepszej obsługi pasażerskiej i towarowej, obecnie prowadzone są na obszarze stacji Radzice. Widać już nowe elementy nad jednym torem - konstrukcje wsporcze i rozwieszone przewody. Kolejnym etapem będzie montaż wieszaków przewodzących a następnie regulacja sieci trakcyjnej.
W czerwcu prace obejmą stację Radom Krychnowice i szlak Radom Krychnowice – Radom. Później wykonane zostaną odcinki: stacja Przysucha i szlak Drzewica – Przysucha i Przysucha – Wolanów. Całość zadania zakończy się w 2023 r.
Są efekty prac na linii z Radomia do Radzic
Wymiana sieci trakcyjnej to kolejne prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii z Radomia do Radzic. Na przebudowę linii PLK przeznaczyły dotychczas około 120 mln zł. Efektem prac są szybsze i sprawniejsze przejazdy pociągów z prędkością 120 km/h oraz zapewnienie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów i drogi. W 2020 roku za 18 mln zł zmodernizowano tor między Wolanowem, Wieniawą oraz Przysuchą, co poprawiło przepustowość trasy. Na 5 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w Skrzynnie i Skrzyńsku, wymieniono płyty i nawierzchnię drogi. W latach 2017-2018 zmodernizowano ponad 50 km jednego toru pomiędzy Radomiem a Radzicami. Przebudowanych zostało 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Wcześniej nową konstrukcję zyskał jeden z dwóch mostów nad Pilicą pomiędzy Radzicami a Tomaszem Mazowieckim.