Chodzi o fragment o łącznej długości ponad 41 kilometrów od granicy województwa łódzkiego do węzła Radom Południe. Inwestycja ma zostać zrealizowana w systemie projektuj i buduj w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Jesienią 2021 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał dla tego zadania decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (wniosek został złożony w 2019 r.). Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach sporządziła firma Multiconsult Polska.
Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka firmy, która będzie sprawować nadzór nad projektowaniem i budową dwóch mniejszych odcinków S12: granica województwa łódzkiego – węzeł Przysucha oraz węzeł Przysucha – węzeł Wieniawa. Zwycięzca będzie też zarządzać kontraktem. W przetargach na wykonanie tych odcinków GDDKiA wybrała już najkorzystniejsze oferty. Dla odcinka od granicy województw do Przysuchy wybrano propozycję Budimeksu, a dla odcinka Przysucha - Wieniawa konsorcjum Mirbudu i Kobylarni.
Umowa ma obowiązywać przez co najmniej 5 lat i 5 miesięcy, a maksymalnie – przez 7 lat i 5 miesięcy. Na razie urzędnicy czekają na oferty zainteresowanych firm, które mogą się zgłaszać do 20 maja. Termin związania ofertą wynosi 90 dni.
Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA weźmie pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %, im niższa, tym więcej punktów), ale też jakość (26 %) oraz doświadczenie personelu konsultanta (14 %). Obowiązuje wadium w wysokości 200 tysięcy złotych.