Na mocy zawartych umów do przedstawicieli 10 samorządów trafi dopłata o łącznej wysokości 3 542 601,34 zł (środki te stworzą możliwość uruchomienia w sumie 35 lokalnych połączeń, o łącznej długości 841,97 km), z czego:
- do powiatu przysuskiego trafi dopłata w wysokości 549 125,38 zł na uruchomienie 4 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 105,35 km,
- do powiatu wyszkowskiego trafi dopłata w wysokości 428 853,60 zł na uruchomienie 4 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 140,7 km,
- do gminy Grójec trafi dopłata w wysokości 170 664,00 zł na uruchomienie 1 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 13,2 km,
- do gminy Leoncin (w porozumieniu z Gminą Czosnów) trafi dopłata w wysokości 443 043,00 zł na uruchomienie 2 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 62,9 km,
- do gminy Nasielsk trafi dopłata w wysokości 842 430,00 zł na uruchomienie 6 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 190 km,
- do gminy Osieck trafi dopłata w wysokości 351 201,00 zł na uruchomienie 4 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 26,1 km,
- do gminy Pilawa trafi dopłata w wysokości 196 824,60 zł na uruchomienie 1 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 36,9 km,
- do gminy Pniewy trafi dopłata w wysokości 127 839,00 zł na uruchomienie 2 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 66 km,
- do gminy Szczawin Kościelny trafi dopłata w wysokości 411 302,76 zł na uruchomienie 10 linii komunikacyjnych, o łącznej długości 181,82 km,
- do gminy Wyśmierzyce trafi dopłata w wysokości 21 318,00 zł na uruchomienie 1 linii komunikacyjnej, o łącznej długości 19 km.
8 stycznia 2021 r. Wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł podpisał pierwsze umowy z przedstawicielami mazowieckich samorządów – beneficjentami Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, których wnioski o objęcie dopłatą w 2021 r zadań w ramach programu zostały rozpatrzone pozytywnie. Dla województwa mazowieckiego na 2021 rok została przyznana kwota ze środków funduszu w wysokości 64 096 067,64 zł.
Umowy o dopłatę zadań organizatora w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych podpisali wówczas przedstawiciele 5 samorządów; z powiatu grodziskiego oraz gmin: Nadarzyn, Słupno, Staroźreby i Żabia Wola. Umowy podpisane 8 stycznia stworzą możliwość uruchomienia w sumie 58 lokalnych połączeń, o łącznej długości 1 474,97 km. Łączna dopłata udzielona organizatorom publicznego transportu zbiorowego, w ramach podpisanych wtedy umów opiewa na kwotę 12 137 281,53 zł.
W naborze wniosków o objęcie dopłatą w 2021 roku realizacji zadań własnych organizatora w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, do Wojewody Mazowieckiego wpłynęły 84 wnioski na łączną kwotę 62 090 292,32 zł. Wojewoda Mazowiecki rozpatruje pozostałe wnioski, na podstawie których kolejne umowy z samorządami będą sukcesywnie podpisywane. Część wniosków złożonych przez organizatorów wymaga uzupełnień. Nabór uruchomiony został 4 listopada 2020 r.
W 2020 roku, w ramach trzech przeprowadzonych naborów wniosków o objęcie dopłatą zadań w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, Wojewoda przekazał organizatorom publicznego transportu zbiorowego dopłatę o łącznej wysokości 24 249 373,46 zł na uruchomienie połączeń lokalnych. W 2020 roku dofinansowanych zostało 440 linii komunikacyjnych.
W ramach dwóch, przeprowadzonych w 2019 roku naborów wniosków o objęcie dopłatą zadań w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych samorządy złożyły do Wojewody Mazowieckiego 53 wnioski, z czego 49 wniosków zostało rozpatrzonych pozytywnie (21 powiatów, 27 gmin i 1 powiat na mocy porozumienia). Wnioski obejmowały łącznie 269 lokalnych połączeń o łącznej długości 11 323,4 km. Organizatorom publicznego transportu zbiorowego udzielono dopłaty w łącznej wysokości 1 623 025,45 zł. W 2019 roku dofinansowanych zostało 225 linii komunikacyjnych.
Ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej z 16 maja 2019 r. przewiduje udzielenie dopłaty do jednego wozokilometra na reaktywowanych i nowo uruchomionych liniach komunikacyjnych.
Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest państwowym funduszem celowym. Pozwala na dofinansowanie przywrócenia lokalnych połączeń autobusowych. Dzięki temu mieszkańcy, przede wszystkim z mniejszych miejscowości, będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. Zwiększenie siatki połączeń autobusowych stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd był dotychczas utrudniony lub niemożliwy.