Dotychczasowy wiadukt drogowy nad torami kolejowymi zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstaną dwie nowe, równoległe przeprawy (każda z nich z dwoma pasami ruchu oraz z jednym buspasem w danym kierunku). Pod nimi powstanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Inwestycja wymaga wprowadzenia szeregu zmian w organizacji ruchu pojazdów i pieszych. Poniżej zakres korekt na poszczególnych ulicach (w kolejności alfabetycznej).
Ulica Kaszubska: likwidacja dotychczasowego kontrapasa tylko dla rowerzystów na odcinku od Lubelskiej do Odrodzenia; wyznaczenie na tym samym odcinku pasa tylko dla autobusów (z dopuszczeniem ruchu rowerzystów).
Ulica Katowicka: wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu ze Szklaną (w relacji północno-zachodniej).
Ulica Lubelska: zamknięcie przejścia oraz przejazdu przez wiadukt nad torami kolejowymi do Żeromskiego (od Kaszubskiej); pozostawienie możliwości dojazdu od strony wschodniej do łącznika obok myjni przy wiadukcie i z powrotem; wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu z Kaszubską (w relacji południowo-wschodniej).
Ulica Metalowa: zamknięcie przejścia oraz przejazdu pod wiaduktem (od skrzyżowania z Okrzei do odnogi do rampy kolejowej); wprowadzenie ruchu dwukierunkowego dla wszystkich pojazdów (w tym rowerów) od Okrzei do Odrodzenia.
Ulica Odrodzenia: wprowadzenie ruchu jednokierunkowego od Kaszubskiej do Średniej (z powrotem dojazd przez Żurawią); wprowadzenie zakazu zatrzymywania się po obu stronach odcinka od alei Wojska Polskiego do Średniej.
Ulica Olszewskiego: zamknięcie odcinka od Słowackiego (pozostawienie możliwości wjazdu i zjazdu z wiaduktu) do ronda Zapały.
Ulica Sienna: zamknięcie przejścia i przejazdu pod wiaduktem (od bocznej jezdni Żeromskiego do bloku Żeromskiego 119).
Ulica Szklana: zamknięcie przejścia i przejazdu pod wiaduktem (od ronda Zapały do wjazdu na teren dawnej huty szkła Żar); wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu z Katowicką (w relacji północno-zachodniej).
Ulica Średnia: zamknięcie dla ruchu odcinka wzdłuż wiaduktu (od Lubelskiej do zakrętu w okolicach posesji przy Średniej 80); wprowadzenie ruchu dwukierunkowego od zakrętu w okolicach posesji przy Średniej 80 do Puławskiej.
Ulica Zbrowskiego: wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu z Żeromskiego (w relacji północno-zachodniej); zmiana programu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z Żeromskiego i jej jezdnią boczną (wzdłuż wiaduktu); przeznaczenie prawego pasa od Żeromskiego do byłego przedszkola tylko dla autobusów i rowerzystów; zastąpienie pasa do skrętu w lewo od byłego przedszkola do Żeromskiego pasem w przeciwnym kierunku.
Ulica Żeromskiego: zamknięcie przejścia oraz przejazdu przez wiadukt nad torami kolejowymi do Lubelskiej (od Zbrowskiego); przeznaczenie prawego pasa od Nowogrodzkiej do Czachowskiego dla pojazdów skręcających w prawo; umożliwienie jazdy z tego pasa prosto przez skrzyżowanie wyłącznie dla autobusów i rowerzystów; przeznaczenie prawego pasa od Czachowskiego do Zbrowskiego tylko dla autobusów i rowerzystów; wprowadzenie łamanego pierwszeństwa na skrzyżowaniu ze Zbrowskiego (w relacji północno-zachodniej); zmiana programu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ze Zbrowskiego i jezdnią boczną (wzdłuż wiaduktu); zamknięcie bocznej jezdni (wzdłuż wiaduktu) od połowy długości bloku Żeromskiego 118 do ronda Zapały; wyznaczenie tymczasowej drogi równoległej do powyższego odcinka, zapewniającej dojazd do ciągu garaży.
Wyznaczone zostaną oznakowane objazdy, przebiegające niżej wymienionymi ulicami. Od ulicy Zbrowskiego: Żeromskiego, 25 Czerwca, Słowackiego, Górna, Kaszubska, Lubelska. Od ulicy 25 Czerwca (z obu kierunków): 25 Czerwca, Słowackiego, Górna, Kaszubska, Lubelska. Od ulicy Beliny-Prażmowskiego: Olszewskiego, Słowackiego, Górna, Kaszubska, Lubelska. Od ulicy Lubelskiej: Kochanowskiego, Kalińska, Słowackiego, 25 Czerwca, Żeromskiego. Od placu Matki Bożej Fatimskiej: Słowackiego, 25 Czerwca, Żeromskiego. Od Lotniska Warszawa-Radom: aleja Wojska Polskiego, Słowackiego, 25 Czerwca, Żeromskiego. Od ronda Popiełuszki (objazd I): aleja Wojska Polskiego, Słowackiego, 25 Czerwca, Żeromskiego. Od ronda Popiełuszki (objazd II): Żółkiewskiego, Kozienicka, Struga, 25 Czerwca, Żeromskiego. Na objazdach od strony wschodniej możliwy będzie również zjazd z wiaduktu na ulicy Słowackiego w ulicę Olszewskiego (dotyczy to szczególnie pojazdów kierujących się od strony Dzierzkowa lub Glinic w stronę Dworca Głównego PKP).
MZDiK apeluje do wszystkich uczestników ruchu o zachowywanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych prac oraz o stosowanie się do zmienionego oznakowania ulic bądź do ewentualnych poleceń wydawanych przez wykonawcę.
O zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w tym rejonie informujemy w osobnym komunikacie.