Ze względów bezpieczeństwa cały teren robót został ogrodzony płotem. Podczas prac rozbiórkowych żadne osoby postronne nie mogą bowiem przebywać na wiadukcie lub pod nim oraz w promieniu kilkunastu metrów od niego. Gdy wykonawca rozbierze część między ulicami Metalową a Średnią, przystąpi do demontażu konstrukcji nad torami. Ten etap prac będzie najtrudniejszy, gdyż pod spodem wciąż będzie odbywał się ruch pociągów. Potem ekipy przejdą na odcinek zniszczonego wiaduktu nad ulicami Szklaną i Sienną oraz dalej - w stronę skrzyżowania z ulicą Zbrowskiego.
Wiadukt łączący ulicę Żeromskiego w Śródmieściu z ulicą Lubelską na Dzierzkowie otwarto w październiku 1982 roku. Liczący sobie już ponad 40 lat obiekt był ostatnio mocno wyeksploatowany. Nigdy nie przechodził on bowiem żadnej generalnej naprawy, a jedynie był poddawany bieżącej konserwacji i odświeżaniu (między innymi w 1991 roku, przed pamiętną wizytą Jana Pawła II w Radomiu - papież dwa razy przejechał wtedy swym papamobile przez ten wiadukt).
Przyszła przeprawa ze Śródmieścia na Dzierzków będzie miała 34 metry szerokości oraz około 280 metrów długości. Nowy wiadukt (a w zasadzie wiadukty, bowiem będą to dwa równoległe obiekty - tak jak na przykład na alei Wojska Polskiego bądź na ulicy Żółkiewskiego) będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na wierzchołku będą zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej, które zagwarantują podróżnym możliwość dotarcia autobusami do portu lotniczego i z powrotem albo do centrum Radomia. Po obu stronach przeprawy znajdą się także ciągi pieszo-rowerowe. Na połączeniu z ulicami Metalową i Średnią powstanie węzeł z łącznikiem obydwu tych dróg.
Wiadukt będzie zintegrowany z nowym przystankiem kolejowym, za którego wybudowanie odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe (wiadomo już, że będzie on miał nazwę Radom Wschodni). Z peronu na szczyt nowego obiektu będą prowadziły zarówno schody ruchome, jak też windy. Ułatwi to przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnościami, ale także tym, którzy z pociągów będą chcieli przesiadać się z bagażami do autobusów jadących w kierunku lotniska.
Przypominamy, że na przebudowę wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską w Radomiu miasto pozyskało 65 milionów złotych z programu Polski Ład, a ponadto 30 milionów złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej.
Trwa rozbiórka wiaduktu
Rozbiórka starego wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską ruszyła pełną parą. Nie ma już jednego przęsła konstrukcji nad ulicą Metalową. Prace zaczęły się od strony Dzierzkowa i będą sukcesywnie postępowały w kierunku centrum miasta. W ciągu kilku tygodni ponad 40-letnia przeprawa nad torami kolejowymi zniknie z powierzchni ziemi.