Wnioski o zakup będą rozpatrywane w kolejności wpływu do Urzędu Miejskiego w Radomiu oraz do wyczerpania ilości węgla przeznaczonego do sprzedaży końcowej. Dodatkowo nie stosuje się ograniczeń ilości paliwa stałego dostępnego dla jednego gospodarstwa domowego w ramach zakupu preferencyjnego określonego w obecnie obowiązujących przepisach.
Możliwy jest zakup węgla przez mieszkańców innych gmin, o ile są oni uprawnieni do otrzymania dodatku węglowego i przedłożą odpowiednie zaświadczenie.
Sprzedaż paliwa stałego na zasadach określonych powyżej odbywać się będzie do 31 lipca 2023 roku lub wyczerpania posiadanych przez Gminę Miasta Radomia zapasów.
Węgiel pochodzi z należącej do Polskiej Grupy Górniczej S.A. kopalni Mysłowice – Wesoła.
Dystrybucją końcową paliwa stałego zajmują się dwie miejskie spółki:
- Radomskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej „RADPEC” Spółka Akcyjna, 26-616 Radom, ul. Żelazna
- Wodociągi Miejskie w Radomiu Sp. z o.o., 26-600 Radom, ul. Energetyków 26.
Osoby, których wnioski zostały pozytywnie zweryfikowane, zostaną powiadomione telefonicznie, smsem lub poprzez adres e-mail przez pracowników Urzędu Miejskiego w Radomiu o możliwości dokonania zapłaty za węgiel.
Wpłaty za zadeklarowaną ilość węgla należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Radomiu:
40 1240 3259 1111 0010 4902 1571
lub kartą płatniczą w Urzędzie Miejskim w Radomiu na stanowisku w Biurze Obsługi Mieszkańca pokój 19 (parter) , wejście od ulicy Jana Kilińskiego 30.
W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko wnioskodawcy oraz adres.
Zarówno węgiel typu orzech jak i groszek będzie sprzedawany po 2.000 zł brutto za tonę Cena ta nie zawiera kosztów transportu węgla do nabywcy oraz ewentualnego kosztu workowania. Istnieje możliwość zakupu groszku pakowanego w worki po 20 kg (na życzenie kupującego) wtedy punkt dystrybucji pobiera dodatkową opłatę w wysokości 100 zł za tonę.
Reklamacje dotyczące ilości lub jakości węgla mogą być zgłaszane przez osobę odbierającą najpóźniej w chwili jego odbioru.