W tym czasie wzdłuż modernizowanej linii uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa do najbliższej czynnej stacji, a pociągi z Kielc i Radomia pojadą trasą objazdową przez Dęblin, Pilawę i Otwock – czytamy na portalu.
Takie informacje przekazał w ubiegłym tygodniu w Sejmie wiceminister transportu Andrzej Massel.
– W celu jak najsprawniejszego przeprowadzenia tej inwestycji rzeczywiście zarządca infrastruktury, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, przewiduje, że modernizacja na odcinku Warszawa Okęcie – Radom będzie wykonana przy założeniu całkowitego wstrzymania ruchu na odcinku jednotorowym, czyli między stacjami Warka i Radom – przywołuje wypowiedź Andrzeja Massela portal.
Wstrzymanie ruchu jest niezbędne przy budowie częściowo w nowym śladzie drugiego toru na tym odcinku. Między stacjami Bartodzieje i Radom linia jest stosunkowo kręta i aby zwiększyć prędkość niezbędna jest korekta tej trasy. Taka decyzja ma też umożliwić wykonawcom sprawniejsze wykonanie robót. Ministerstwo zakłada, że wstrzymanie ruchu nastąpi w latach 2013-2014.
Jak informuje Rynek-kolejowy.pl uruchomiona wówczas zostanie zastępcza komunikacja autobusowa do najbliższej czynnej stacji, a z kolei pociągi z Kielc i Radomia pojadą trasą objazdową przez Dęblin, Pilawę, Otwock.
Minister Massel zwraca uwagę, że pociągi te będą potraktowane priorytetowo, trasa zaś, po której pojadą, jest do tego przygotowana, gdyż po wykonaniu robót między Dęblinem a Radomiem pociągi mogą już tam jechać z prędkością 120 km/h. Czas przejazdu z Kielc do Warszawy nie wydłuży się, bo w tym czasie po wykonaniu intensywnych prac poprawi się sytuacja na odcinku Radom – Skarżysko - dowiadujemy się z portalu.
Więcej na: www.rynek-kolejowy.pl