W ostatnich dniach policjanci odnotowali kolejny przypadek oszustwa na pracownika banku. Do 45-letniej mieszkanki Radomia zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Poinformował, że środki pieniężne zgromadzone na jej koncie bankowym są zagrożone kradzieżą. Rozmówca sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić przed utratą środków. Następnie oszust przekonał kobietę aby przelała pieniądze na konta techniczne banku. Kobieta przekazała w ten sposób oszustowi blisko 50 tysięcy złotych.
Coraz częściej oszuści podają się za pracowników banku. Numer telefonu, z którego dzwonią fałszywi pracownicy banku wygląda na oficjalny numer banku. Dlatego apelujemy o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa.
Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta bankowego, ani kodu autoryzacyjnego sms. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
Zachowajmy czujność i nigdy nie działajmy pod wpływem emocji. Nasze podejrzenia powinno zwrócić też to, że oszuści podający się za pracownika konkretnego banku polecają zrobić przelewy na konta w innych bankach.
Gdy usłyszymy tego typu historie najlepiej rozłączmy się, a po chwili sami skontaktujmy się ze swoim bankiem. Najlepiej osobiście w placówce banku zweryfikować usłyszaną historię. Pamiętajmy też, że oszuści często podszywają się pod inne numery telefonu. Miejmy świadomość, że połączenie pochodzące z numeru banku nie oznacza, że dzwoni do nas pracownik banku.
O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować Policję.