Firmą, która - zgodnie z wynikiem przetargu - będzie mogła przebudować przeprawę nad torami kolejowymi jest Trakcja S.A. z Warszawy. Jej oferta opiewała na prawie 179 milionów złotych, przy czym część drogowa, finansowana przez miasto ma kosztować niespełna 131 mln zł. Na podpisanie umowy należy jednak poczekać jeszcze około 10 dni. Jest to związane z możliwością pojawienia się ewentualnych odwołań, które mogą wpłynąć do KIO. Na przebudowę wiaduktu warszawska firma będzie miała 24 miesiące.
Nowy wiadukt będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na górze będą zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej, które umożliwią podróżnym dotarcie autobusami do portu lotniczego i z powrotem. Po obu stronach przeprawy znajdą się także ciągi pieszo-rowerowe. Na połączeniu z ulicami Metalową i Średnią powstanie węzeł z łącznikiem obydwu tych dróg.
Wiadukt będzie zintegrowany z nowym przystankiem kolejowym, za którego wybudowanie odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. Z peronu na szczyt nowego obiektu będą prowadziły schody ruchome oraz windy. Ułatwi to przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnościami, ale także tym, którzy z pociągów będą chcieli przesiadać się z bagażami do autobusów jadących w kierunku lotniska.
Przypomnijmy, że na przebudowę wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską w Radomiu miasto pozyskało 65 milionów złotych z programu Polski Ład, a ponadto 30 milionów złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.