W tym roku radomianie zgłosili 403 projekty, spośród których 315 zostało pozytywnie zaopiniowanych, a 9 wycofali ich wnioskodawcy. Ocenę negatywną otrzymało 79 projektów. Wśród projektów ocenionych pozytywnie 37 projektów zgodnie z ocenami jednostek i po wyrażeniu zgody przez ich wnioskodawców przyłączono do projektów o tożsamym bądź podobnym zakresie.
– Obserwujemy, że z roku na rok projekty zgłaszane do Budżetu Obywatelskiego są coraz lepiej przygotowane. Widać, że radomianie uważnie analizują obowiązujące zasady, które w 2023 roku zostały przyjęte Uchwałą Rady Miejskiej. To cieszy, bo podczas głosowania wszyscy będziemy mieli większy wybór. My ze swojej strony, tam gdzie było to możliwe, kontaktowaliśmy się też z wnioskodawcami podpowiadając im, co należy zmienić w projekcie, by spełniał wymogi – mówi wiceprezydent Katarzyna Kalinowska.
Listy projektów ocenionych pozytywnie i projektów ocenionych negatywnie są dostępne w załącznikach.
Zgodnie z zasadami Budżetu Obywatelskiego od negatywnej oceny projektu Wnioskodawcy mogą się odwołać do 27 maja 2024 r. Odwołanie należy złożyć do Wydział Promocji Miasta, Komunikacji Społecznej i Turystyki – ul. Żeromskiego 53 (pok. 104) bądź mailowo na adres: konsultacje@umradom.pl. Rozpatrzenie przez Prezydenta odwołania nastąpi do 7 czerwca 2024 r. Wszyscy składający odwołanie zostaną powiadomieni o formie i terminie spotkania, na co najmniej 3 dni robocze przed jego datą.
Do 14 czerwca 2024 r. zostaną opublikowanie listy projektów, które znajdą się na karcie do głosowania. Wzór karty zostanie udostępniony w punktach konsultacyjnych oraz na stronie www.konsultacje.radom.pl.
Głosowanie na projekty Budżetu Obywatelskiego 2025 będzie prowadzone w terminie od 21 czerwca do 7 lipca 2024 r. W przyszłym roku na realizację zwycięskich projektów zostanie przeznaczona kwota 7 mln 458 tys. złotych.