Urząd Miejski kontynuuje realizację Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasta Radomia, przyjętego w 2010 roku. W ubiegłym roku do Urzędu Miejskiego wpłynęło 70 deklaracji wykonania demontażu azbestowych dachów. Co prawda, nie wszyscy właściciele nieruchomości ostatecznie przystąpili do realizacji swoich planów. Może więc w tym roku okoliczności będą im bardziej sprzyjały. A miasto właśnie przygotowuje wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o uzyskanie dotacji na zbiórkę, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. Z tej właśnie przyczyny Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa zwraca się do właścicieli nieruchomości, którzy w bieżącym roku mają zamiar wykonać demontaż pokryć dachowych, o dość pilne - w terminie do 15 marca - składanie wniosków.
Wnioski wraz załącznikami dostępne są na stronie internetowej: www.bip.radom.pl (w zakładce: załatw sprawę, ochrona środowiska i rolnictwa). Można je tez pobrać osobiście w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa - pokój 314, gdzie także przyjmowane są wnioski. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu (048) 36 - 20 - 692.