Inwestycja ma być realizowana w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”. Zwycięzca przetargu będzie więc musiał w pierwszej kolejności opracować szczegółowy projekt. Podstawą będzie tu koncepcja, która powstała przy udziale samych mieszkańców uczestniczących w konsultacjach społecznych.
- Przebudowa ulicy Warszawskiej to inwestycja ważna z kilku powodów. Chcemy zapewnić możliwie jak najsprawniejszy dojazd do powstającego lotniska na Sadkowie. Po drugie mamy na uwadze potrzebę stworzenia dobrego dojazdu do nowej strefy przemysłowej na Wincentowie. To wszystko chcemy jednocześnie zrobić w taki sposób, by zapewnić maksimum bezpieczeństwa i komfortu wszystkim uczestnikom ruchu: kierowcom, pieszym i rowerzystom. Myślę, że w trakcie prac nad koncepcją udało się zbilansować wszystkie te potrzeby - mówi prezydent Radosław Witkowski.
Pełna dokumentacja wraz z pozwoleniem na budowę powinna być gotowa do końca przyszłego roku, a sama przebudowa będzie prowadzona w latach 2024-2025. - To pierwszy przetarg na inwestycję, którą będziemy realizować w ramach programu Polski Ład. Mamy na ten cel przyznane 76 mln zł. Biorąc pod uwagę sytuację na rynku budowlanym jesteśmy oczywiście przygotowani, by opracowaną koncepcję modyfikować, ale zależy nam na tym, aby zachować przyjęte parametry dotyczące płynności ruchu oraz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów – mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
Zgodnie z opracowaną koncepcją, na odcinku od ronda Narodowych Sił Zbrojnych do granicy miasta, skrzyżowania mają zostać przebudowane w taki sposób, by otworzyć nowe, niedostępne obecnie relacje i dać kierowcom możliwość wyjazdu w ulicę Warszawską w lewo. Tak ma być m.in. na skrzyżowaniach z Janiszewską czy Klwatecką. Z kolei u zbiegu z ulicą Aleksandrowicza ma powstać rondo.
Powstaną też bezpieczne przejścia dla pieszych oraz drogi odbarczające, obsługujące ruch lokalny. Po obu stronach przebudowanej Warszawskiej będzie także dwumetrowy chodnik oraz ścieżki rowerowe lub ciągi pieszo-rowerowe.