W skierowanym do ministra infrastruktury zapytaniu, poseł Frysztak zwrócił uwagę na to, że w ciągu dnia przewidziano jedynie 6 połączeń w relacji Warszawa – Radom – Kielce – Kraków, co jest liczbą niewystarczającą dla potencjału pasażerskiego.
– Każdego dnia tę trasę pokonuje tysiące osób podróżujących do swoich miejsc pracy – zaznaczył poseł. Zdaniem posła, optymalnym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie połączenia w stałym takcie, co 2 godziny, przez cały dzień.
Stanowisko w sprawie uruchomienia dodatkowych połączeń kolejowych relacji Warszawa – Radom – Kielce – Kraków przedstawił Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który poinformował, że w projekcie Rocznego Rozkładu Jazdy edycji 2022/2023 Ministerstwo Infrastruktury wraz z PKP Intercity S.A. zaplanowało uruchomienie dodatkowego połączenia na ww. ciągu komunikacyjnym.
– Nowy pociąg IC „Kinga” relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Główny – Warszawa Wschodnia przez Radom, Kielce, zestawiony z EZT ED160 Flirt ma na celu uzupełnienie cyklu połączeń na trasie Warszawa – Radom – Kraków – odpisał Bittel.
Przedstawiciel resortu wyjaśnił, że godziny odjazdów pociągów ze stacji początkowych zostały zaplanowane w równych odstępach czasowych, co 2 godziny.
– Obecnie nie jest możliwe podanie dokładnych godzin przyjazdów i odjazdów pociągów na ww. trasie, ponieważ przyszły rozkład jazdy jest na etapie opracowywania – zaznaczył wiceminister infrastruktury.