Konferencja ma na celu przygotowanie środowiska oświatowo – wychowawczego do podejmowania odpowiednich działań w zakresie profilaktyki zagrożeń w cyberprzestrzeni oraz kształtowanie świadomości nowego miejsca i roli tradycyjnych zagrożeń i uzależnień występujących w świecie rzeczywistym i ścisłego ich związku z nowymi niebezpieczeństwami związanymi ze światem wirtualnym w tym z nowymi patologiami prowadzącymi do różnorodnych dysfunkcji, marginalizacji i wykluczenia społecznego.
Do udziału w konferencji organizatorzy zapraszają pracowników naukowo - dydaktycznych, ale także nauczycieli i wychowawców, medioznawców, dziennikarzy, działaczy lokalnych, przedstawicieli władz oświatowych, organów administracji publicznej oraz osoby reprezentujące różne organizacje i instytucje działające w sferze problematyki mediów. Nad poziomem konferencji czuwać będzie komitet naukowy złożony z wybitnych specjalistów. Wynikiem spotkania będzie publikacja poruszająca omawiane podczas konferencji zagadnienia.
Organizatorzy konferencji zaplanowali następujące obszary tematyczne:
1. Pedagogiczne aspekty komunikowania w świecie wirtualnym
2. Patologie w świecie wirtualnym
3. Uzależnienia od mediów telematycznych
5. Polityka bezpieczeństwa teleinformatycznego
6. Prawne aspekty cyberprzestępstw
7. Polityka UE w zakresie cyberprzestępczości
8. Manipulacja i dezinformacja w wirtualnym świecie
9. Cenzura Internetu?
10. Styl życia e - generacji
11. Obywatel on - line
12. Religia w sieci
13. Epilog drukowanych mediów czy ich metamorfoza?
14. Blogowanie po polsku
15. E - lerning
16. E – inkluzja
Osoby zainteresowane udziałem w konferencji mogą kontaktować się z organizatorem:
doc. dr Sylwester Bębas
sbebas@wsh.pl
tel. (48) 363 22 90 w. 54
O pedagogice świata wirtualnego
Pedagogika świata wirtualnego wobec nowych wyzwań – to tytuł międzynarodowej konferencji naukowej, która odbędzie się 17 marca 2012 r. w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Konferencję organizuje Wydział Nauk Humanistycznych WSH.
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu