Wiosną zakończyła się budowa około 200-metrowego odcinka ulicy Wiertniczej na Idalinie. Prace objęły fragment od ulicy Wiśniowej do granicy z Janiszpolem. Teraz jest tam równa asfaltowa nawierzchnia z chodnikami i oświetleniem. Wygodniej jest również pasażerom autobusów, wsiadającym oraz wysiadającym na tutejszym przystanku końcowym. Starą wiatę zastąpiła w tym miejscu nowa - z dużą gablotą na rozkłady jazdy oraz informacje o komunikacji miejskiej.
Wielką metamorfozę przeszły ulice Piwna i Zgodna na Starym Mieście. Powstały tam nowe jezdnie i chodniki wraz z kanalizacją i oświetleniem. Przybyło również miejsc parkingowych. W ramach inwestycji posadzonych zostało ponad 5000 krzewów i drzew (nie tylko obok obu tych dróg, lecz także przy ulicach Limanowskiego i Wałowej oraz na placu Kazimierza Wielkiego). Dojazd do tej części miasta jest teraz łatwiejszy, bo ulicę Piwną wydłużono do Staromiejskiej.
Pod koniec roku nowych nawierzchni doczekały się ulice Szeroka Droga na Janiszpolu i Frontowa na Żakowicach. W obydwu przypadkach były to dawniej drogi gruntowe, jedne z nielicznych w tych rejonach. Pierwsza z nich ma około 710 metrów długości. Została wykonana z asfaltu. Na 150-metrowej Frontowej jezdnia i chodnik po jednej stronie powstały z kostki. Odcinek w rejonie ulicy Wierzbickiej został poza tym poszerzony, gdyż wcześniej był bardzo wąski.
Z nieco mniejszych, ale równie istotnych dla mieszkańców Radomia inwestycji, warto wspomnieć o nowych zatokach parkingowych przy ulicy Paderewskiego oraz w okolicach wieżowca przy ulicy Chrobrego 50 na osiedlu Akademickim.
W ramach Radomskiego Programu Drogowego zostały w minionym roku utwardzone odcinki ulic Biegunowej, Polnej, Stromej, Sznajdra, Sygietyńskiego, Godnej, Zagonowej, Nizinnej i Solnej, a także sięgacze ulic Klwateckiej, Banacha, Drzymały, Miodowej i Mlecznej. Z kolei Radomski Program Chodnikowy objął odcinki trotuarów przy ulicach Zgodnej, Kościuszki, Wyścigowej, Kosowskiej, Gajowej, Królowej Jadwigi i Chrobrego. Ruch pieszych jest wygodniejszy także dzięki zupełnie nowej kładce nad Potokiem Północnym, która w wakacje została zainstalowana w ciągu ulicy Siennej. Dla poprawy bezpieczeństwa przechodniów wyniesione przejścia pojawiły się na Waryńskiego, Garbarskiej, Kolberga oraz Wośnickiej. Na tych dwóch pierwszych ulicach powstały one w ramach projektu "Bezpieczny pieszy w Radomiu".
Na wniosek mieszkańców Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego rozszerzyła się o ulice Kościuszki, Kopernika, Grodzką i Małą oraz o odcinek Traugutta od Narutowicza do Tochtermana. Latem stanęły przy nich nowe parkomaty.
W 2023 roku ruszyły ponadto dwie bardzo duże inwestycje: budowa trzeciego etapu trasy N-S ze Śródmieścia przez osiedle Nad Potokiem do Gołębiowa I oraz przebudowa wiaduktu na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej. Prace w obu tych miejscach będą - zgodnie z harmonogramami - prowadzone jeszcze przez cały 2024 oraz część 2025 roku.
W komunikacji miejskiej cztery linie autobusowe na stałe zmieniły swoje trasy. Wiosną autobusy linii 5 i 14 dojechały przed terminal Lotniska Warszawa-Radom. Pierwsza z nich została jednocześnie skierowana przez Dworzec Główny PKP. Na początku roku autobusy linii 10 w godzinach szczytu w dni powszednie zaczęły kursować dłuższą trasą - do nowej pętli w Rajcu Poduchownym. Częściowo pozwoliło to na odciążenie autobusów linii 26 na ulicy Kozienickiej. W maju „trzynastka” przestała natomiast obsługiwać ulicę Samorządową na Wośnikach. Teraz dociera do Sadowniczej.
W marcu wszedł w życie nowy cennik biletów komunikacji miejskiej. Stawki nie były przedtem zmieniane już od około dziesięciu lat. Tymczasem przez tę dekadę znacznie poszły w górę ceny paliwa, gazu CNG czy prądu, które stanowią zasilanie autobusów miejskich. Wzrosła również płaca minimalna, dlatego taka korekta cen biletów była nieunikniona.
Na ulicach Radomia pojawiły się w tym roku kolejne nowe autobusy. Najpierw było to pięć przegubowców marki MAN Lion’s City 18, zasilanych olejem napędowym, a później sześć pojazdów tej samej długości, ale już elektrycznych. Te ostatnie zostały przypisane do linii 7. Na pętli na Michałowie powstała specjalnie dla nich stacja szybkiego ładowania pantografowego. Wkrótce po tych zakupach MPK Radom przeznaczyło do kasacji kilka najstarszych przegubowców.
Dużym wyzwaniem logistycznym, po kilkuletniej przerwie, była obsługa komunikacyjna pokazów lotniczych Air Show. Autobusy, które podczas tej dwudniowej imprezy jeździły w okolicach radomskiego lotniska, wykonały w sumie około 3900 kursów, pokonując około 36 tysięcy kilometrów i przewożąc mniej więcej 105 tysięcy pasażerów. Każdego dnia podczas tego pracowitego weekendu do obsługi około 80 autobusów było zaangażowanych niemalże 150 kierowców.
MZDiK