Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu rozpoczyna współpracę z warszawską firmą mPay. Operator ten sprzedaje elektroniczne wersje tradycyjnych biletów w Warszawie, Lublinie, Białymstoku, Krakowie, Inowrocławiu, Ostrołęce i Włocławku.
O nawiązanie współpracy z firmą mPay zwracali się do nas pasażerowie korzystający z usług tego operatora w innych miastach,na przykład w Lublinie. W Radomiu mPay będzie oferował bilety jednorazowe (normalne i ulgowe) oraz bilety 24-godzinne na okaziciela (normalne i ulgowe). Każdy z tych biletów będzie miał przypisany odpowiedni kod, który jest wykorzystywany do realizacji zakupu.
Kody biletów w Radomiu (XXXX - numer boczny pojazdu):
- jednorazowy normalny (2,40 zł): 848XXXX,
- jednorazowy ulgowy (1,20 zł): 847XXXX,
- 24-godzinny na okaziciela, na wszystkie linie, normalny (8 zł): 8460124,
- 24-godzinny na okaziciela, na wszystkie linie, ulgowy (4 zł): 8460224.
Jeśli numer boczny autobusu jest krótszy, brakujące cyfry zastępujemy zerami, na przykład 0076.
Rejestracja w systemie
Aby zarejestrować się w systemie, potrzebujemy tylko telefonu komórkowego. Rejestracja przebiega w trzech prostych krokach:
- na klawiaturze telefonu wpisujemy numer *145# i naciskamy "zadzwoń" (połączenie bezpłatne
- definiujemy numer PIN,
- potwierdzamy numer PIN.
Zasilenie konta
Po potwierdzeniunumeru PIN konto zostanie automatycznie utworzone i stajemy się posiadaczami elektronicznej portmonetki. Możemy ją zasilać na cztery różne sposoby:
- przelewem internetowym za pośrednictwem Panelu zasileń na stronie www.mpay.pl,
- podłączając do wirtualnej portmonetki kartę płatniczą MasterCard (podpięcie karty wykonuje się w Panelu obsługi użytkownika),
- tradycyjnym przelewem bankowym,
- przekazem pocztowym.
Zakup biletu (instrukcja dla osób korzystających z usług operatorów sieci Orange, Plus, Play)
Aby kupić bilet, po zasileniu konta na klawiaturze telefonu wybieramy numer *145# i naciskamy "zadzwoń" (połączenie bezpłatne). Na ekranie telefonu pojawi się menu tekstowe:
1 - Parkowanie
2 - Bilety
3 - Doładowania GSM
4 - Przelew do użytkownika mPay
5 - Dowolna transakcja
6 - Stan konta
7 - Zasilenie mPay
8 - Zaproś do mPay
0 - Opcje konta
Wybieramy funkcję "Odpowiedz", w treści odpowiedzi wpisujemy 2 i naciskamy "zadzwoń". Z kolejnego menu na podobnej zasadzie wybieramy nazwę miasta, a następnie rodzaj biletu. Przy wyborze biletu jednorazowego (normalnego lub ulgowego) jesteśmy proszeni o wpisanie numeru bocznego pojazdu. Po dokonaniu wyboru na ekranie telefonu pojawi się informacja o kupowanym bilecie, jego cenie oraz żądanie wprowadzenia kodu PIN. Jeżeli kod jest poprawny, a na koncie znajduje się odpowiednia ilość środków, na ekranie telefonu pojawi się informacja o przekazaniu transakcji do realizacji.
Możliwy jest także zakup biletu szybkim kodem (XXXX - numer boczny pojazdu):
- jednorazowy normalny (2,40 zł): *145*848XXXX#,
- jednorazowy ulgowy (1,20 zł): *145*847XXXX#,
- 24-godzinny na okaziciela, na wszystkie linie, normalny (8 zł): *145*8460124#,
- 24-godzinny na okaziciela, na wszystkie linie, ulgowy (4 zł): *145*8460224#.
Jeśli numer boczny autobusu jest krótszy, brakujące cyfry zastępujemy zerami, na przykład 0076.
Zakup biletu w trybie głosowym (instrukcja dla osób korzystających z usług innych operatorów).
Aby kupić bilet, po zasileniu konta na klawiaturze telefonu wybieramy numer 791 145 145 (połączenie płatne według stawki danego operatora). Po wybraniu numeru lektor poprosi o podanie numeru odbiorcy transakcji (kod biletu) lub wybranie pozycji z czytanego menu i potwierdzenie znakiem *. Po komunikacie lektora wprowadzamy cyfrę 2 (Bilety) lub kod biletu i znak *. Dalej wykonujemy polecenia lektora i wybieramy kolejne opcje z dostępnego menu.
Potwierdzenie zakupu biletu
Ostatnim elementem transakcji jest potwierdzenie SMS przychodzące na telefon pasażera. To potwierdzenie jest wyłącznie dla kupującego i nie jest traktowane przez kontrolera jako dowód zakupu biletu.
Okazywanie biletu do kontroli
Po uzyskaniu informacji, że wnieśliśmy opłatę za przejazd przez telefon komórkowy za pośrednictwem systemu mPay, kontroler prosi o okazanie biletu poprzez wykonanie połączenia pod jeden z bezpłatnych numerów służących do okazań biletów. Kontroler ma te numery umieszczone na identyfikatorze. Dla pewności kontroler może poprosić nas o podanie dwóch ostatnich cyfr numeru telefonu komórkowego (będą one widoczne w wiadomości SMS, którą otrzymamy po wykonaniu połączenia).
Informacja dla użytkowników telefonów z systemem Android
Na stronie www.mpay.pl/android jest dostępna bezpłatna aplikacja umożliwiająca łatwe kupowanie biletów autobusowych.
Szczegółowe informacje na temat aktywacji usługi,zasilania konta i kupowania biletów radomskiej komunikacji miejskiej poprzez telefony komórkowe w systemie mPay można znaleźć na stronach internetowych www.mpay.pl/bilety i www.mzdik.pl .