Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych plakatów, których główną ideą będzie popularyzacja bezpieczeństwa młodych ludzi w Internecie. Organizatorzy pragną zwiększyć świadomość społeczeństwa dotyczącą zagrożeń technologicznych, jak i zagrożeń wynikających z zachowań użytkowników korzystających z Sieci.
- Koleje Mazowieckie od momentu powstania włączają się w działania z zakresu Społecznie Odpowiedzialnego Biznesu. Realizujemy także własne projekty, z których duża część skierowana jest właśnie do ludzi młodych, ponieważ stanowią oni znaczną część naszych pasażerów. Świadomość zagrożeń związanych z korzystaniem z Sieci jest podstawą do przeciwdziałania ich skutkom, dlatego tak ważne jest nagłośnienie tego problemu - mówi Donata Nowakowska, Rzecznik Kolei Mazowieckich.
Prace konkursowe będą stanowić istotny element prowadzonej przez organizatorów konkursu kampanii społecznej, promującej ochronę dzieci i młodzieży przed niebezpieczeństwami wynikającymi z informacji dostępnych w Internecie.
Wszystkie zgłoszone w konkursie prace zostaną wystawione w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Termin zgłaszania prac upływa 15 grudnia. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w styczniu 2012 roku, a na laureatów czekają nagrody o łącznej wartości 15 tys. zł.
Szczegóły dotyczące konkursu są dostępne na stronie www.plakat.edu.pl.