- Chcemy uporządkować przestrzeń publiczną w Radomiu. W oparciu o przepisy ustawy krajobrazowej oraz doświadczenia kilku dużych miast, które poradziły sobie z tzw. szyldozą, czyli chaosem reklamowym, zamierzamy opracować projekt uchwały, która precyzyjnie określi gdzie i jakie nośniki reklam mogą być umieszczane. Przede wszystkim zależy nam na uporządkowaniu zabytkowego centrum Radomia, ale w ankiecie pytamy również o to, jak mieszkańcy widzą przestrzeń w całym mieście - mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
Konsultacje potrwają do końca listopada. W pierwszym etapie, który rozpoczyna się dziś, każdy zainteresowany może wypełnić anonimową ankietę. Pytania dotyczą m.in. tego, jakie nośniki reklam są akceptowane przez mieszkańców oraz jakie ograniczenia w ich lokalizacji powinny obowiązywać w różnych częściach miasta. Wypełniając ankietę można także wyrazić swoją opinię na temat uporządkowania ogrodzeń, obiektów małej architektury oraz ogródków gastronomicznych.
Na wypełnione ankiety Urząd Miejski czeka do końca maja. W kolejnych etapach konsultacji planowane są otwarte spotkania m.in. z przedstawicielami organizacji pozarządowych, firm branży reklamowej, przedsiębiorcami oraz mieszkańcami Radomia.
- Na podstawie wyników ankiet oraz opinii, które zostaną zgłoszone podczas spotkań, przygotujemy projekt uchwały krajobrazowej. Ten dokument także planujemy poddać pod konsultacje społeczne - zapowiada dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, Magda Wielogórska.
Interaktywną ankietę można pobrać na stronie: https://konsultacje.radom.pl/data/other/ankieta_mpu_uchwala_krajobrazowa.pdf. Po wypełnieniu należy ją wysłać na adres: konsultacje@umradom.pl.