Budynek już prawie opustoszał. Odprawa podróżnych odbywa się normalnie, ale wyprowadzili się prawie wszyscy najemcy.
Spośród dziewięciu oferentów, którzy stanęli do przetargu, PKP wybrało firmę Mostostal z Białegostoku. Remont dworca w jej wykonaniu będzie kosztował 9 mln 535 tys. zł, a sfinansowany zostanie z budżetu państwa i z własnych funduszy kolei.
Po remoncie do budynku będą prowadzić drzwi rozsuwane, a nie wahadłowe tak, jak teraz. W hali dworcowej powstanie klatka schodowa z windą, którą podróżni – także poruszający się na wózkach - dostaną się na pierwszy peron. Bilety będzie można kupić w sześciu nowoczesnych kasach, z których jedna ma być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nie zmieni się lokalizacja poczekalni – pozostanie na pierwszym piętrze. Tutaj będzie też restauracja. Dworzec zostanie także wyposażony w przyzwoite i nowoczesne toalety.
Do wymiany są wszystkie instalacje w budynku i posadzki. Dworzec zyska nowe okna i drzwi, rynny, parapety i odpływy. Odnowiona zostanie również elewacja oraz zegar i herb nad głównym wejściem.
Mostostal ma czas na remont do lutego przyszłego roku, a będzie go prowadził pod nadzorem konserwatora zabytków.
Radomski dworzec został wzniesiony w 1885 roku, jako część Iwangorodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Zaprojektował go Adolf Schimmelpfenning, polski architekt niemieckiego pochodzenia. Jest autorem m.in. teatru letniego w Ciechocinku, pałacu w Krasnem i dworca Łódź Fabryczna.