- Cywilny port lotniczy to wielka szansa dla naszego miasta. Może on stać się biegunem wzrostu gospodarczego w Radomiu. Oczywiście, od samego początku naszej współpracy z PPL, mamy świadomość naszych zadań, wśród których jest m.in. zapewnienie odpowiedniej obsługi komunikacyjnej lotniska. Dlatego przygotowaliśmy rozwiązania, które mają zapewnić pasażerom sprawny dojazd - mówi prezydent Radosław Witkowski.
Na Sadków, pod sam terminal pasażerski, będą dojeżdżały autobusy linii 5 i 14, przy czym trasa „piątki” zostanie nieco zmieniona. Autobusy tej linii pojadą ulicą Kościuszki do dworca PKP, a potem ulicą Traugutta i dalej dotychczasową trasą. W ten sposób zostanie zapewniony dojazd z dworca na lotnisko autobusami dwóch linii.
- W dzień powszedni będzie to w sumie po 88 kursów w jedną i drugą stronę. Rocznie, przy zachowaniu obecnej częstotliwości kursowania, autobusy obu linii będą mogły przewieźć ok. 1,5 miliona osób. Jestem przekonany, że to w zupełności wystarczy. Szacowany na ten rok ruch lotniczy to bowiem około 150-200 tysięcy pasażerów, spośród których - jak ocenia PPL - około 10 procent mogą stanowić osoby, które przyjadą do Radomia pociągiem i będą chciały dostać się na lotnisko autobusem komunikacji miejskiej. Oczywiście, gdy liczba pasażerów będzie znacząco rosła, wówczas będziemy gotowi do rozmów na temat zwiększania liczby kursów - mówi wiceprezydent Mateusz Tyczyński.
Zgodnie z umową zawartą pomiędzy Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji oraz Polskimi Portami Lotniczymi, rozkłady jazdy autobusów linii 5 i 14 zostaną dostosowane do godzin przylotów i odlotów z lotniska. MZDiK ma zagwarantować dojazd do lotniska na 2 godziny przed pierwszym wylotem, czyli około godz. 5.00 oraz godzinę po ostatnim przylocie, czyli po godz. 23.00. Uzgodnione są także szczegółowe rozwiązania dotyczące np. lokalizacji specjalnie oznakowanej wiaty przystankowej w sąsiedztwie terminala czy ustawienia biletomatów wyświetlających komunikaty w trzech językach.