- Projekt „Dostępna szkoła” jest realizowany w sześćdziesięciu szkołach w trzydziestu miastach na terenie całego kraju. Jego celem jest opracowanie i upowszechnienie uniwersalnego modelu określającego standardy dostępności szkoły. Chodzi tu m.in. o dostosowanie procesów edukacji, opieki i wychowania do potrzeb uczniów z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi, podnoszenie świadomości i kompetencji kadry oraz poprawę dostępności architektonicznej i uzupełnienie wyposażenia szkoły. Przyznane nam pieniądze pokrywają całość kosztów planowanych prac - wyjaśnia wiceprezydent Jerzy Zawodnik.
Projekt „Dostępna szkoła w Radomiu” będzie realizowany w Publicznej Szkole Podstawowej nr 14 oraz w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3. Przetarg na remont budynku PSP 14 przy ul. Wierzbickiej został już ogłoszony. Planowany zakres robót obejmuje m.in. remont ciągów pieszych prowadzących do obiektów szkolnych, montaż furtki i bramy w ogrodzeniu od ul. Wjazdowej, remont pochylni dla osób niepełnosprawnych wraz z remontem schodów wejściowych, wymianę istniejących balustrad na klatce schodowej, remont posadzek, montaż nowych urządzeń sanitarnych, wymianę drzwi wewnętrznych, malowanie pomieszczeń, w tym m.in. sal lekcyjnych i rewalidacyjnych oraz świetlicy, stołówki i biblioteki. - Bardzo się cieszymy z pozyskanych pieniędzy, zwłaszcza że z każdym rokiem mamy coraz więcej dzieci z orzeczeniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dlatego modernizacja szkolnej infrastruktury i dostosowywanie jej do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami jest tak potrzebna i traktowana przez nas priorytetowo. Wskazaliśmy dwie szkoły: PSP nr 14 czyli szkołę integracyjną oraz PSP nr 3 na Michałowie, gdzie także funkcjonują oddziały integracyjne. Co ważne, projekt zakłada nie tylko przeprowadzenie prac remontowych, ale też zakup wyposażenia dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym urządzeń do prowadzenia specjalistycznych terapii - mówi wiceprezydent Katarzyna Kalinowska.
Projekt „Dostępna szkoła w Radomiu” będzie realizowany do sierpnia 2023 roku.