System zaktualizuje się automatycznie, ale użytkownicy posiadający już aplikację Mobilet będą musieli wykonać standardową procedurę aktualizacji - z poziomu aplikacji: Ustawienia > Wybór usługi > Komunikacja > Opcje > Aktualizuj listę. MZDiK zachęca pasażerów do korzystania z możliwości zakupu biletów 24-godzinnych.
System Mobilet to nowoczesna platforma, pozwalająca zarówno na kasowanie elektronicznych biletów w komunikacji miejskiej, jak też na rozliczanie czasu postoju samochodów w strefie płatnego parkowania przy pomocy telefonu komórkowego. Dzięki tej usłudze bilety stają się dostępne wszędzie przez 24 godziny na dobę.
W Radomiu system Mobilet funkcjonuje w ramach testów od 14 lutego 2011 roku. Szczegółowe informacje na temat zasad korzystania z usługi można znaleźć na stronie www.mzdik.pl (dział: Taryfa i bilety > Bilety przez telefon). Naklejki z instrukcją obsługi zostały także umieszczone w autobusach i na wielu przystankach.
Przez pierwsze cztery miesiące (od 14 lutego do 14 czerwca bieżącego roku) sprzedano w systemie Mobilet około 2000 sztuk biletów komunikacji miejskiej (liczba biletów normalnych oraz ulgowych rozkłada się mniej więcej po połowie).