Regulamin konkursu określa, że praca konkursowa powinna zawierać koncepcję strony internetowej miasta Radom w trzech wersjach językowych: polskojęzycznej, angielskojęzycznej, rosyjskojęzycznej oraz wersji mobilnej, w formie struktury stron głównych oraz podstrony.
Nowością będzie możliwość publikowania artykułów przez użytkowników w ramach dziennikarstwa obywatelskiego oraz możliwość komentowania i oceniania artykułów przez użytkowników, choć z udziałem moderatora. Ponadto zamawiający przewidzieli na portalu m.in. prognozę pogody, rozkład jazdy autobusów, sondy internetowe. Strony mają dostępne dla soób niepełnosprawnych (standard WCAG2).
Planowany łączny koszt zaprojektowania i zainstalowania na serwerach zwycięzcy konkursu (okres 2 lat) nowej strony internetowej miasta Radomia został oszacowany na podstawie zapytania ofertowego i nie może przekroczyć kwoty 64.828 zł brutto. Termin składani prac upływa 29 kwietnia o godz. 12.00.
Nowy portal będzie musiał spełniać także założenia wynikajace ze strategii marki Radom. Najważniejsze z nich stanowią załącznik do konkursu.
O zmianie portalu mówiło się od dawna. Część urzędników miejskich nie była zadowolona z funkcjonowania portalu. Kilka razy zawiesił się on nawet całkowicie, w tym raz przerwa w jego dzialaniu trwała prawie dwa dni.