Według założeń kładka ma mieć ok. 120 m długości i ok. 4,5 m szerokości. Projektant ma też m.in. zaplanować przebudowę nawierzchni i konstrukcji jezdni, zjazdów, chodników, skrzyżowań, budowę nowego oświetlenia drogowego, nasadzenia nowej zieleni przydrożnej i uzupełnienie ciągów pieszo-rowerowych. Kładka będzie elementem węzła przesiadkowego Radom Południowy.
Pomiędzy ulicą Sycyńską, niedawno otwartym marketem Kaufland a obwodnicą południową funkcjonuje już parking park&ride, z którego kierowcy mogą bezpłatnie korzystać. MZDiK ma także gotową dokumentację projektową nowej pętli autobusowej, która według planów, ma powstać obok parkingu.
Kładka nad obwodnicą, na wysokości ul. Krynickiej, to kolejny z elementów węzła przesiadkowego Radom Południowy, która połączy pętlę autobusową i parking z planowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe przystankiem kolejowym Radom Południowy.
Na oferty w przetargu MZDiK czeka do 22 kwietnia. Wykonawca na zaprojektowanie przejścia będzie miał siedem miesięcy.