Stowarzyszenie zwróciło się z tą propozycją do Ministerstwa Infrastruktury. „Coraz liczniejsze sygnały wskazują, że Unia Europejska nie zgodzi się na przesunięcie środków z puli przeznaczonej na inwestycje kolejowe do puli przeznaczonej na inwestycje drogowe. Stwarza to zagrożenie, że pieniądze nie zostaną wydane. Albowiem niemal pewne jest, że części dużych projektów z zakresu infrastruktury kolejowej nie uda się uruchomić w obecnej perspektywie budżetowej UE” - czytamy w piśmie Radomskich Inwestycji do resortu infrastruktury.
Stowarzyszenie jest zdania, że pieniądze te można przeznaczyć na „rewitalizację istniejącej infrastruktury kolejowej do standardu 100-120 km na godzinę”. I postuluje, by była to magistrala kolejowa nr 22 na odcinku Radom – Tomaszów Mazowiecki oraz magistrala nr 25 na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Tarnobrzeg.