Zanim zdecydujemy się aplikować na określone stanowisko w odpowiedzi na interesujące oferty pracy, zastanówmy się czy posiadamy istotne kompetencje miękkie, tzn.:
1. Komunikatywność
Dzięki zdolności uważnego słuchania i formułowania jasnych komunikatów jesteśmy w stanie porozumieć się ze współpracownikami, przełożonymi, a także klientami. Posiadając podstawowe umiejętności interpersonalne, wiemy jak nawiązywać i podtrzymywać kontakty.
2. Umiejętność pracy w zespole
Istnieją stanowiska, w przypadku których nie musimy wykazywać się zdolnością pracy w grupie. Zazwyczaj musimy działać w zespole, nawet jeśli nie darzymy jego członków sympatią. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku wzniesie się ponad konflikty i wspólne osiąganie celu.
3. Punktualność
Nie można polegać na pracowniku, który spóźnia się do pracy czy na spotkania z klientami, a także nie dotrzymuje terminów. Niepunktualność to jeden z przejawów lekceważącego stosunku do pracy.
4. Zarządzanie sobą w czasie
W ciągu dnia lub tygodnia mamy całą listę zadań do wykonania. Aby dotrzymywać terminów, musimy dobrze zarządzać swoją pracą. Tylko świetna organizacja umożliwia terminowe wywiązywanie się ze wszystkich zobowiązań.
5. Umiejętność pracy pod presją czasu
Mimo świetnej organizacji pracy czasami mierzymy się w pracy z zadaniami, które muszą być wykonane „na wczoraj”. Aby podołać ich realizacji i z robić to na odpowiednim poziomie, musimy wykazać się umiejętnością radzenia sobie ze stresem.
6. Skrupulatność
Jeśli zależy nam, aby nasza praca była wykonana na wysokim poziomie, musimy działać rzetelnie, eliminując również małe i pozornie niewiele znaczące błędy. W przypadku niektórych zawodów wspomniana kompetencja ma ogromne, a wręcz kluczowe znaczenie.
7. Samodzielność i inicjatywa
Mimo firmowej hierarchii od pracownika oczekuje się również samodzielności. Przełożonym zależy na tym, by podwładni byli zdyscyplinowani, ale bez konieczności wywierania na nich nacisków zewnętrznych. Pracownik, który zna swoje obowiązki i wykonuje je dokładnie, bez dozoru, jest cenny w oczach szefa.
8. Dynamizm
Opieszałość, brak motywacji, dawanie z siebie niezbędnego minimum – takie zachowanie nie pomoże nam zrobić kariery. Dobry pracownik nie ociąga się, nie odkłada ważnych zadań na później, ponieważ posiada ugruntowaną motywację do działania.
9. Elastyczność
Niezmiernie istotną kompetencją jest również umiejętność dostosowania się do zmieniających się warunków. To szczególnie ważne w najdynamiczniej rozwijających się branżach.
10. Asertywność
Dobry pracownik powinien posiadać również umiejętność stanowczego wyrażania swojego zdania, ale w poszanowaniu do rozmówcy. Dzięki temu może sprawnie osiągać cele, które sobie wyznaczył.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>