Dlatego też trzeba nauczyć się poprawnie oceniać ogłoszenia zamieszczanie w gazetach czy na serwisie pracuj.pl. Na co zwracać uwagę?
Nazwa stanowiska
Jeżeli w ogłoszeniu brak konkretnej nazwy stanowiska, to może być sygnał, że z samą ofertą jest coś nie tak. Może zdarzyć się, że trafiliśmy na oszusta, który poszukuje np. do piramidy finansowej. Jeżeli zatem widzimy ofertę w stylu: „Poszukujemy młodych osób bez doświadczenia” nie podając, o jaką pracę chodzi, lepiej ominąć je i szukać dalej.
Wymagania i opis stanowiska
Firmy szukając dobrych kandydatów na dane stanowisko, zwykle rzetelnie określają swoje wymagania i określają zakres obowiązków. Gdy brak tych informacji, może świadczyć to o niskiej wiarygodności ogłoszenia. Może okazać się, że oferta jest tak słaba, że pracodawca nie ujawniając szczegółów liczy na duży odzew, aby z ogromnej liczby aplikacji wyselekcjonować kogokolwiek do wykonywania danej pracy.
Wymagania powinny być konkretne, żeby pozwolić nam w ciągu kilku chwil określić, czy nadajemy się do danej pracy czy też nie. Brak jakichkolwiek danych na ten temat może sprawić, że otrzymując zaproszenie na rozmowę stracimy tylko czas, nie posiadając np. biegłej umiejętności pracy w specjalistycznym oprogramowaniu czy biegłej znajomości egzotycznego języka.
Wielkość firmy i obecność na rynku
Duże firmy są bezpieczniejszą opcją przy wybieraniu nowego pracodawcy. Są to zwykle działające od wielu lat przedsiębiorstwa z ugruntowaną pozycją na rynku. Dzięki temu mamy pewność, że będziemy pracować w firmie z ustaloną strukturą, konkretnie wyznaczonymi ścieżkami awansów, benefitami i możliwością rozwoju. Z kolei w małych przedsiębiorstwach można liczyć na znacznie szerszy zakres ciekawych obowiązków, bardziej swobodną atmosferę pracy oraz możliwość realnego wpływania na jej model funkcjonowania i osiąganie lepszych efektów.