Budowa świateł trwa jeszcze na podejściu od Małęczyna, ale już teraz było możliwe przeprowadzenie pierwszej próby przed generalnym oblotem, który wstępnie zaplanowano pod koniec kwietnia.
– Oblot pokaże czy światła mają właściwe parametry, jasność i czy są widoczne. Między innymi na tej podstawie uzyskamy wpis do rejestru lotniczych urządzeń nawigacyjnych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, ale nie znamy przybliżonej daty, kiedy może to nastąpić – mówi Kajetan Orzeł, rzecznik Portu Lotniczego Radom. - Podobnie było w przypadku urządzenia nawigacyjnego DVOR/DME. Wówczas oblot polegał na sprawdzeniu jakości sygnału radiowego – dodaje.
Od strony Małęczyna częściowo uruchomiono także światła podejścia bez lamp błyskowych. Na radomskim lotnisku budowa świateł podejścia zainstalowana w układzie ALPA-ATA, czyli systemie podejścia precyzyjnego kategorii I.
Zadaniem świateł podejścia jest ułatwienie odnalezienia progu drogi startowej i pomoc w utrzymaniu właściwego kierunku i ścieżki schodzenia (a także położenia) samolotu w czasie końcowego podejścia.
Przypomnijmy, że dzięki konstruktywnej współpracy pomiędzy Polską Agencją Żeglugi Powietrznej a zarządzającym lotniskiem Radom Sadków planowane jest zapewnienie od 17 września 2015 roku obsady kontrolerów ruchu lotniczego na radomskim lotnisku. Ma to zwiększyć bezpieczeństwo operacji lotniczych. Więcej na ten temat tutaj.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>