Szkoła Humanitarna PAH to roczny projekt, którego głównym celem jest zwiększenie wiedzy młodzieży na temat globalnych współzależności we współczesnym świecie, a także kształtowanie postaw solidarności z Krajami Globalnego Południa. Opiekunem projektu w OLJ jest Marzena Wojciechowska, nauczyciel języka angielskiego i warsztatów dyplomatyczno-konsularnych.
Uczniowie liceum, klasa o profilu dyplomatyczno-konsularnym, realizują swój własny pomysł na projekt, zatytułowany: ,,Dostęp do żywności prawem człowieka". Tworzony przez młodzież cykl badań i wydarzeń w pierwszym semestrze roku szkolnego tematycznie powiązany jest z Afryką, w drugim semestrze uczniowie będą badać globalne współzależności w Azji. W tym roku kalendarzowym projekt realizowany jest w języku polskim, w 2013 w języku angielskim.
Młodzież tworząc projekt chce nie tylko uświadomić społeczności szkolnej, ale także lokalnej, że dostęp do żywności na świecie jest prawem człowieka. Chcą pokazać nam wszystkim, że istnieje problem marnowania żywności w krajach uprzemysłowionych. To dotyczy także Polski. Zespół projektowy prowadzi na bieżąco newsroom na stronie internetowej szkoły, gdzie zamieszczane są informacje związane z Afryką, ale także postępy w realizacji przyjętych zadań projektowych. Strona jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych tematem pod adresem:
http://www.liceum.radom.pl/index.phpoption=com_content&view=article&id=145
Uczniowie klasy dyplomatyczno-konsularnej przeprowadzili również badania ankietowe wśród społeczności szkolnej i lokalnej: ,,Czy marnujemy żywność w Polsce?". Obecnie uczniowie opracowują wyniki ankiety. Jest to element projektu, który ma charakter badania socjologicznego, z którego powstanie raport. Ogłoszony został także konkurs: ,,Pozytywnie o Afryce", a w Tygodniu Edukacji Globalnej – 20.11.2012, młodzież zorganizuje konferencję, w trakcie której zaprezentuje projekt społeczności szkolnej. Dla klas gimnazjalnych, uczniowie liceum zorganizowali warsztaty, które poprowadzą uczennice: Paulina Kurpiel i Marta Głogowska.
Projekt Szkoły Humanitarnej pozwala młodzieży licealnej poznawać współczesny świat, a także pozwala zastanowić się nad swoją przyszłą ścieżką kariery zawodowej. Przy realizacji zadań projektowych uczniowie wcielają się w role: dziennikarza, socjologa, politologa, tłumacza, trenera, pracownika organizacji pozarządowych, międzynarodowych, a nawet przyszłego dyplomaty, który posiada wiedzę na temat ,współzależności globalnego świata. Młodzież uczy się także jak napisać projekt, jak go przeprowadzić, wypromować i dokonać ewaluacji.