Kampania ma charakter ogólnopolski, a za sprawą miast członkowskich ZMP, również lokalny. Przekaz jest skierowany zarówno do całego środowiska samorządowego, jak i do miast, które do Związku jeszcze nie należą. W przedsięwzięcie zaangażowało się 170 miast członkowskich, które zadeklarowały współpracę i aktywny udział w dystrybucji informacji na szczeblu lokalnym.
- Związek Miast Polskich daje nam – miastom - możliwość aktywnej współpracy. Możemy uczyć się od siebie nawzajem, czerpać inspiracje i kształtować lepszą rzeczywistość. Wspólnie możemy rozwiązywać problemy, z którymi obecnie borykają się samorządy. W tym roku świętujemy 30 lat powstania samorządu terytorialnego w naszym kraju. To doskonała okazja, aby pokazać, że państwo zdecentralizowane, z silnymi władzami lokalnymi to gwarancja zarządzania zgodnego z oczekiwaniami mieszkańców – mówi prezydent Radomia, Radosław Witkowski.
Na stronie internetowej www.miasta.pl będą przedstawiane informacje o najważniejszych działaniach i inicjatywach legislacyjnych, które ZMP podejmie w najbliższych miesiącach.
Kampanii wizerunkowej będą towarzyszyć debaty merytoryczne dotyczące spraw istotnych dla miast, organizowane przez Senacką Komisję Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Związek Miast Polskich w Senacie. Podczas nich zostaną poruszone tematy dotyczące stanu finansów samorządowych, gospodarki odpadami, zmian w ustawach ustrojowych czy roli organizacji samorządowych w polskim życiu publicznym. Debaty zapoczątkują proces legislacyjny przygotowanych przez ZMP konkretnych projektów ustaw, które prezes Związku, senator Zygmunt Frankiewicz wniesie pod obrady Senatu. Pierwsza debata odbędzie się 2 marca i będzie dotyczyła finansów polskich miast i gmin. Debaty będą transmitowane online na profilu Związku na Facebooku i na stronie www.miasta.pl.