Miasto zgadza się z propozycją przebiegu trasy od węzła Radom-Południe, czyli połączenia z drogą S7 do miejscowości Huta Mazowszańska. Tu węzeł Radom-Kowala byłby zlokalizowany między Mazowszanami, a Parznicami. Rozbieżność dotyczy natomiast przebiegu dalszego trasy w kierunku wschodnim. Projektanci rekomendują przebieg w odległości kilku kilometrów na południe od Radomia. Miasto chce natomiast, by trasa S12 przebiegała jak najbliżej granicy miasta, a węzeł u zbiegu z drogą DK 9 był zlokalizowany w niewielkiej odległości od lotniska.
- Podtrzymujemy nasze stanowisko, które prezentowaliśmy od początku prac nad wariantami przebiegu trasy. Chcemy, by przebiegała ona jak najbliżej granic naszego miasta. To dla rozwoju Radomia bardzo ważna droga. Ma zapewnić sprawną obsługę komunikacyjną miasta, a w przyszłości także portu lotniczego - przekonuje prezydent Radosław Witkowski.
Jest to tzw. wariant B, z kolei przedstawiciele samorządów powiatów radomskiego i zwoleńskiego, preferują wariant A:
Samorządowcy jednym głosem w sprawie trasy S12. Preferują wariant A