Do 12 września dostępna jest ekspozycja Grupy „Pendzle + Dłutko”, „Malujemy bo zwariujemy”.
Wystawa „Malujemy, bo zwariujemy” jest prezentacją najnowszych prac wiodących warszawskich artystów pokolenia lat 80., tworzących nieformalną grupę artystyczną „Pendzle”. Jest to ugrupowanie towarzyskie, skupiające artystów z różnych formacji, których łączy potrzeba malowania i intelektualnej refleksji nad obrazem. Zważywszy na skalę dokonań i pozycję artystyczną jej założycieli należałoby mówić raczej o supergrupie, utworzonej przez Tomasza Ciecierskiego, Ryszarda Grzyba, Roberta Maciejuka, Pawła Susida i Włodzimierza Jana Zakrzewskiego. Współtwórcą grupy był zmarły w 2010 roku Tomasz Tatarczyk. A od jakiegoś czasu związał się z grupą jeden z najwybitniejszych polskich rzeźbiarzy, artysta mieszkający w Rzymie – Krzysztof M. Bednarski.
Na wystawie można zobaczyć prace takich artystów jak: : Krzysztof M. Bednarski, Tomasz Ciecierski, Ryszard Grzyb, Robert Maciejuk, Paweł Susid, Tomasz Tatarczyk, Włodzimierz Jan Zakrzewski.
Z kolei na zewnątrz Elektrowni na murze można podziwiać kolejny projekt, prezentowany w ramach cyklu „Kadry pod napięciem”. Tym razem możemy obejrzeć prace Franciszka Maśluszczaka, malarza, rysownika i grafika.
Prace, które kuratorka cyklu - Monika Małkowska” wybrała do 14. projektu „Kadrów pod napięciem”, to wymyślona przez nią opowieść o spotkaniu malarza z mieszkańcami małej miejscowości (może być Cegłów lub jakiekolwiek inne miejsce). Wybrany zestaw zatytułowała „Podziwianie” – jako że jeden z obrazów nosi nazwę Podziwiający.
W okresie wakacji wystawy są czynne: wtorek – niedziela – 13.00 – 18.00, w piątki wstęp na wystawy jest bezpłatny.
Szczegółowe informacje o aktualnych ekspozycjach: www.mcswelektrownia.pl.
Kinomani też w znajdą coś dla siebie w kinie studyjnym Elektrowni.
29 lipca odbędzie się projekcja filmu pt. RDZA, (dokumentalny, reż. Rafał Małecki), a jest to intymny portret rzeźbiarki prof. Marioli Wawrzusiak-Borcz. Po projekcji odbędzie się spotkanie z reżyserem i bohaterką filmu.
Zapraszamy również na projekcje filmowe w ramach letniego cyklu DKF.
Pełny repertuar oraz zapowiedzi wydarzeń kinowych na www.mcswelektrownia.pl , w zakładce - kino.
Kolejna wakacyjna propozycja Elektrowni to STREFA KOMFORTU 2021, czyli kino na leżakach, warsztaty, koncerty oraz zajęcia jogi.
Wszystkie wydarzenia w ramach STREFY odbywają się na tarasie, jeśli oczywiście warunki pogodowe są dobre. Miejsce zostało do tego celu specjalnie przygotowane, jest pełne zieleni, krzewów, kwiatów oraz dekoracji, pozwalających na odbiór wszystkich wydarzeń na pełnym relaksie.
W ramach Strefy Komfortu odbędą się jeszcze cztery projekcje (kino na leżakach):
3 VIII godz. 21.00 – TAJEMNICA RAOULA TABURINA, komedia, reż. Claudio Giovannesi, Francja 2018 (90’)
17 VIII godz. 20.30 – OSTATNIE LATO, dramat obyczajowy, reż. Jon Jones, Wielka Brytania 2018 (92’)
24 VIII godz. 20.30 – CZAROWNICA MIŁOŚCI, horror, komedia, reż. Anna Biller, USA 2019 (116’)
W ramach Strefy Komfortu przed nami jeszcze dwa koncerty:
INA WEST, sobota, 14 sierpnia, godz.20.30
PERFECT SON, sobota, 21 sierpnia, godz.20.30
Z kolei osoby szukające wyciszenia połączonego z aktywnością fizyczną zapraszamy na zajęcia jogi, które poprowadzi Katarzyną Buchacz – certyfikowana nauczycielka jogi Iyengara w stopniu Introductory II i właścicielką studia Pani Joga w Radomiu.
Dostępne terminy: 11 sierpnia, 25 sierpnia, godz.18.00 (zajęcia odbywają się w środy).
Również w ramach strefy na początku sierpnia, w niedzielę (8.08.2021), o godz. 15.00, odbędą się letnie warsztaty z ilustracji dla młodzieży i dorosłych z HEKLA STUDIO. Rezerwacja miejsca (od 2 sierpnia) pod numerem: 505 38 28 24
…………………………………………………………………………………………………..
Wszystkie wydarzenia w ramach Strefy Komfortu odbywają się na tarasie Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu, przy ul. Mikołaja Kopernika 1.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Na warsztaty oraz zajęcia jogi obowiązuje rezerwacja miejsc!
Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.mcswelektrownia.pl.