W roli solisty wystąpi niezwykle utalentowany waltornista Igor Szeligowski. Artysta wraz z Radomską Orkiestrą Kameralną wykona m.in. Koncert na róg i orkiestrę nr 4 KV 495 W.A. Mozarta (1756 – 1791). Utwory kameralne i solowe Wolfganga Amadeusza Mozarta na waltornię stanowią fenomen sam w sobie. Wydaje się to oczywiste z jednego prostego względu - obecności w życiu twórcy przyjaciela - waltornisty Ignaza Leutgeba (był on waltornistą kapeli książęcej w Salzburgu, ale również cenionym solistą). Tę dwójkę artystów łączyła specyficzna, burzliwa przyjaźń, jednak, zostawiając na boku wszystkie różnice, jakie występowały między nimi w życiu prywatnym, zawodowo każdy z nich był mistrzem w swojej dziedzinie. Ze swej strony Mozart napisał muzykę twórczo przetwarzającą dźwięki instrumentu kojarzonego dotąd wyłącznie z polowaniami i funkcją sygnalizacyjną, a Leutgeb nadał jej unikatowy charakter, nasycając dźwięki swą charyzmą i szatańską wirtuozerią, czym wprawiał w osłupienie zgromadzoną na koncertach publiczność.
Warto również zwrócić uwagę na inny utwór z programu koncertu - Sinfonia di camera F-dur D17 Leopolda Mozarta (1719-1787). Był nie tylko ojcem swojego syna Wolfganga Amadeusza: jego dorobek kompozytorski obejmuje około 250 utworów we wszystkich możliwych gatunkach. Nawet jeśli muzyka Leopolda Mozarta była daleka od geniuszu jego syna, uważany jest za doskonałego rzemieślnika i nauczyciela.
Bilety w cenie 22, 20, 18 i 16 zł do nabycia w kasie ROK oraz przez Internet na stronie www.rok.pl.
Jak zawsze, dzień przed sobotnim wieczorem muzycznym dla dorosłej publiczności Radomska Orkiestra Kameralna zaprasza dzieci z przedszkoli oraz uczniów szkół podstawowych i średnich na koncerty edukacyjne. Specjalnie dla nich róg obfitości zabrzmi już w piątek, 8 bm., trzykrotnie - o godz. 8.15 (dla uczniów szkół średnich), o 9.35 (szkoły podstawowe) i o godz. 10.40 (dla przedszkolaków). Bilety odpowiednio w cenie 7, 6 i 5 zł. Koncerty edukacyjne to doskonały sposób na oswojenie młodych słuchaczy z muzyką poważną na najwyższym poziomie i uświadomienie im, że istnieje alternatywa do muzyki popularnej, a muzyka klasyczna może być także doskonałą rozrywką.