Pod wiaduktem trwa natomiast budowa peronu kolejowego, czyli tej części inwestycji, którą prowadzi PKP PLK. Na przystanku Radom Wschodni zatrzymywać się będą pociągi jadące w kierunku Warszawy, Dęblina i Lublina. Dostęp do peronu z wiaduktu będzie możliwy przez stałe i ruchome schody i windy. Dla wygody pasażerów przystanek zostanie wyposażony w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco oraz czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze, gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Przy wejściach znajdą się stojaki na rowery, a teren przystanku oświetli energooszczędne oświetlenie LED.
– To będzie duży, nowoczesny węzeł przesiadkowy. Bardzo się cieszę, że budowa przebiega sprawnie. Wszyscy wiemy jak ważna to inwestycja dla naszego miasta. Wiadukt będzie oczywiście służył obsłudze ruchu lokalnego, ale także ma zapewnić sprawny dojazd na lotnisko, również pasażerom, którzy będą przyjeżdżali do Radomia pociągiem. Dziś od pasażerów korzystających z lotniczych połączeń z Radomia docierają do nas bardzo pozytywne opinie jeśli chodzi o jakość obsługi. Cieszę się, że w przyszłym roku dołożymy do tego jakże ważnego dla Radomia projektu, kolejną cegiełkę w postaci tego udogodnienia dla podróżnych – mówiła wiceprezydent Katarzyna Kalinowska, która wspólnie z przedstawicielami PKP PLK oraz wykonawcy prac odwiedziła plac budowy.
Realizacja całej inwestycji pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta, czyli budowa wiaduktu to koszt około 131 milionów złotych, a część kolejowa – niemal 48 milionów złotych.